هزینه تعمیر واشر سر سیلندر


هزینه تعمیر واشر سر سیلندر موتور در سال 1401 چقدر می باشد ؟ هزینه تعمیر واشر سر سیلندر سال 1401 مخصوصا برای خودروهایی هم چون پژو 405 و پژو پارس چقدر می باشد ؟

بالاترین هزینه های تعمیر برای چه خودروهایی می باشد 

به طور کلی هزینه های تعمیر واشر سر سیلندر برای خودروهای 405 و پرشیا خیلی مورد تحلیل قرار می گیرد .در واقع خودروهای خارجی خیلی دچار این مشکل نمی شود و هزینه های تعمیر بیش تر برای خودروی پژو با موتور xu7 می باشد .

چرا موتور xu7 خراب می شود 

به دلیل بالا بودن دمای کار بالای این خودرو آب این نوعموتورها زود جوش می آورند . علاوه بر این به دلیل آب بندی غیر صحیح این موتور خیلی این موتور تحت تاثیر قرار می گیرد . در واقع موتور xu7 یک موتور بسیار قدیمی می باشد که تقریبا برای بیست سال پیش می باشد و استفاده از این موتورها در خودروهای امروزی کاملا منسوخ شده است و معایبی زیادی دارد .

هزینه تعمیر سر سیلندر چه قدر است 

هزینه  تعمیر سر سیلندر اگر به ططور کامل بخواهد مورد تعویض قرار بگیرد و هزینه های پایه ی این تعویض چیزی حدود 2 ملیون تومان برای قیمت پایه در نظر گرفته می شود و در کل هزینه های تعویض و تعمیر این قطعه بسیار بالا ی باشد . چرا که برای تعمیر موتور باید تمامی بخش موتور باز شود و این مورد بسیار زیاد برای تعمیر می باشد . البته این مقدار به طور پایه می باشد و مقادیر بالاتری باید برای خودروهای پژو بپردازید .

مشخصات موتور سری x 

این موتور 4 سیلندر میل بادامک بالای سر به صورت عرضی با شیب 72 درجه به عقب نصب شده و چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. 4 جابجایی با افزایش سوراخ و ضربه به دست می آید. گیربکس نیز به صورت عرضی، در محور موتور و زیر آن نصب می شود و حرکت چرخ ها توسط دیفرانسیل ادغام شده در جعبه دنده تضمین می شود. یک پینیون انتقال که در محفظه کلاچ قرار دارد، انتقال بین موتور و گیربکس را فراهم می کند.
میل لنگ، سرسیلندر، جعبه دنده و محفظه کلاچ از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. آسترها قابل جدا شدن هستند و پیستون های آلومینیومی دارای دو حلقه آتش و یک حلقه خراش روغن هستند. سوپاپ ها توسط میل بادامک بالای سر و بازوهای راکر کنترل می شوند.
میل بادامک نیز توزیع کننده را در سمت فلایویل هدایت می کند. چرخ دنده زمان بندی در انتهای دیگر میل بادامک دارای یک باس غیر عادی جداگانه برای کنترل پمپ سوخت است. زنجیر تایم توسط چرخ دنده میل لنگ هدایت می شود. پمپ روغن توسط پینیون کنار چرخ دنده تایم هدایت می شود. این پمپ که در قسمت زیرین میل لنگ نصب شده است، در زیر پوشش زمان بندی قرار دارد.
میل لنگ توسط پنج یاتاقان حمل می شود و فاصله محوری توسط دو واشر نیمه رانش گرفته می شود. میل لنگ پایینی اتصال بین موتور و گیربکس را فراهم می کند. موتور و گیربکس از بلوک های بی صدا یکسانی استفاده می کنند. موتور تحت فشار روغن کاری می شود، با پمپ روغن یکپارچه سوپاپ تخلیه که در زیر پوشش زمان بندی نصب شده است. پمپ توسط میل لنگ با چرخ دنده هدایت می شود.
روغن پمپ از طریق یک گالری به فیلتر روغن می رسد و از آنجا به بلبرینگ های اصلی میل لنگ، یاتاقان های شاتون و اجزای انتقال می رسد. روغن را به میل بادامک و بازوهای راکر می فرستد. روغن سرسیلندر به جعبه دنده انتقال و سپس به تابه روغن گیربکس باز می گردد.
علاوه بر کارتریج فیلتر روغن قابل تعویض که در خارج از میل لنگ نصب شده است، یک فیلتر مشبک در لوله مکش پمپ روغن در محفظه گیربکس نیز وجود دارد.

نام موتور به شرح زیر ساخته شده است: نام موتور از X، یک حرف دوم و یک عدد تشکیل شده است. اینها موتورهایی هستند که حجم آنها از 1360 سانتی متر مکعب تجاوز نمی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *