چگونه روغن فرمان هیدرولیک را عوض کنیم


روغن هیدرولیک یکی از اجزای مهم در خودرو می باشد که کار روانکاری قطعه فرمان را بر عهده دارند . به کمک روغن هیدرولیک است که قطعات خودروی شما بدون اصطحکاک و به درستی کار می کنند . با ما همراه باشید تا به بررسی روغن هیدرولیک فرمان بپردازیم .

روغن فرمان برقی چه می کند؟

بدون اینکه خیلی فنی بشویم، روغن فرمان هیدرولیکی است که قدرت را در سیستم فرمان شما منتقل می کند. با کمی جزئیات بیشتر، به ایجاد فشاری کمک می کند که به دو طرف پیستون نصب شده روی قفسه ماشین شما فشار می آورد و به شما امکان می دهد چرخ ها را به راحتی بچرخانید. از آنجایی که اکثر خودروهای امروزی از سیستم‌های فرمان برقی (PAS) استفاده می‌کنند، این مایع برای فرمانهای هیدرولیکی و برقی  ضروری است.

آیا می توانم بدون مایع فرمان برقی رانندگی کنم؟

پاسخ این سوال را قطعا باید بدانید . بدون روغن هیدرولیک هرگز نمی توانید به عملکرد عادی خودرو ادامه دهید .  اما اممکن است  بپرسید «آیامی توانم  بدون مایع فرمان برقی رانندگی کنم؟»

مایع فرمان برقی نه تنها به حرکت وسیله نقلیه شما کمک می کند، بلکه از سایش و خرابی نیز محافظت می کند. اگر به طور منظم مایع فرمان برقی خود را شارژ نکنید، در این صورت خطر آسیب رساندن به پمپ، قفسه و پینیون خودروی خود را دارید، حتی با وجود مقادیر کمی مایع در مخزن فرمان فرمان خودرو.

چگونه روغن فرمان برقی را به موتور خود اضافه کنیم؟

  • سیلندر مخزن را پیدا کنید

این جایی است که سیال در آن قرار دارد. بیشتر اوقات، مخزن در همان منطقه هر خودرو قرار دارد، اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، سعی کنید مکان خاص آن را در دفترچه راهنمای مالک خود جستجو کنید.

  • سطح روغن را بررسی کنید

اگر سیلندر شفاف است، باید بتوانید سطح سیال داخل آن را ببینید، اما اگر از فلز ساخته شده است، سطح آن را با یک میله اندازه گیری که معمولاً به درپوش سیلندر وصل می شود، بررسی کنید. اگر اینطور است، نگاهی بیندازید که چه مقدار از میله اندازه گیری توسط مایع فرمان برقی پوشانده شده است.

  • رنگ روغن را  بررسی کنید

اگر مایع موجود در آن شفاف، کهربایی یا صورتی است، پس بهتر است دوباره پر کنید. اما اگر قهوه ای یا سیاه به نظر می رسد، توسط لاستیک لوله های اتصال، مهر و موم یا حلقه های O آلوده شده است. این بدان معناست که باید آن را نزد مکانیک ببرید تا ببیند آیا هر یک از قطعات و روغن  نیاز به تعویض دارد یا خیر.

  • روغن فرمان برقی را به سطح پر شدن صحیح اضافه کنید

با استفاده از مایع توصیه شده برای ماشین خود، مایع را به طور پیوسته اضافه کنید تا زمانی که به سطح صحیح برسید. مراقب باشید که مایع را بیش از حد پر نکنید. در واقع بهتر است کم پر شود زیرا با گرم شدن منبسط می شود. بیش از حد لازم و خطر ایجاد مشکلاتی را دارید که به نوبه خود می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود.

نتیجه گیری 

فرمان برقی خودرو و هم چنین فرمان هیدرولیکی خودرو از قطعاتی می باشد که وظیفه ی مهمی در راحتی راننده ایجاد می کنند . این قطعات با سیستم های هیدرولیکی و برقی که ایجاد می کنند خیال شما را از یک رانندگی آسوده راحت می کنند . هم در فرمان برقی و هم در فرمان هیدرولیکی ما از روان کننده هایی بهره می بریم که نبود آن ها یا خرابی آن ها موجب آسیب جدی به این قطعه می شوند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *