آموزش تعویض تیغه برف پاک کن


آموزش تعویض تیغه برف پاک کن در خانه توسط خودتان و بدون نیاز به مکانیک را در این مطلب به شما آموزش می دهیم . تیغه برف پاک کن در واقع یکی از بخش های مهم در خودرو شما می باشد که به توسط این قطعه ی به ظاهر ساده امنیت شما در بخش دید راننده تامین می شود . با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم .

برف پاک کن چیست 

برف پاک کن ها یک عنصر ضروری برای ایمنی خودروی شما در حین رانندگی هستند: آنها دید راننده را هنگام باران ، برف یا زمانی که شیشه جلو کثیف است تضمین می کنند. قیمت تعویض آن زیاد بالا نیست  و به راحتی تعویض می شود. حالا آیا می دانید کی و چگونه تیغه های برف پاک کن را عوض کنید؟

مراحل تعویض تیغه های برف پاک کن

تعویض برف پاک کن خودرو یکی از ساده ترین عملیات تعمیر و نگهداری است، اما توصیه می شود برخی از توصیه ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی کار می کنند.

مرحله 1: تیغه های برف پاک کن با کیفیت خوب بخرید

همه تیغه های برف پاک کن هایی که فروخته می شوند برای هر وسیله نقلیه ای مناسب نیستند. بسته به مدل ماشینی که دارید، باید مطمئن شوید که تیغه های برف پاک کن انتخابی شما سازگار هستند. برس ها از نظر طول و نوع لنگر متفاوت هستند، اما علاوه بر این، برس های پلاستیکی تخت یا برس های فلزی معمولی وجود دارند.

همچنین می توانید جایگزینی برای برف پاک کن اصلی اتومبیل خود یا یک «برف پاک کن» جهانی بخرید. در این مورد، آنها معمولاً با چندین قطعه لنگر ارائه می شوند تا بتوانید قطعه ای را انتخاب کنید که با وسیله نقلیه شما سازگار است. توصیه ما این است که یک برف پاک کن با کیفیت انتخاب کنید که پاک کردن و در نتیجه دید را تضمین کند.

مرحله 2: بازوی متحرک را بالا آورده و به صورت عمودی قرار دهید

خودرو را در مکانی امن و راحت قرار دهید و از آب و هوای نامناسب احتمالی محافظت شود. پس از انجام این کار، بازوی متحرک هر یک از برف پاک کن ها را به صورت عمودی و جدا از شیشه جلو قرار می دهیم. این باعث می شود که تغییر آسان تر شود.

مرحله 3: تیغه برف پاک کن آسیب دیده را بیرون بکشید

برای برداشتن تیغه برف پاک کن قدیمی، در برخی موارد لازم است که یک تریم را جدا کنید. سپس سیستم لنگر را با زبانه یا زبانه هایی خواهید یافت که برای آزاد کردن برس باید فشار داده شوند. در برخی از مدل‌های برف پاک کن‌ها، فرآیند نصب حتی ساده‌تر است، زیرا فقط باید یک دکمه را فشار دهید تا آن را بردارید و روی آن قرار دهید.

مرحله 4 – تیغه برف پاک کن جدید را در آن قرار دهید

فرآیند برعکس مرحله قبل است، به همین سادگی. مهم است که تیغه جدید به خوبی جا بیفتد، صدای “کلیک” به شما این را می گوید که تیغه ها به درستی قرار گرفته است . هم چنین  با کشیدن آن را بررسی کنید. اگر بیرون نیامد سراغ مرحله بعدی بروید .

مرحله 5: همین کار را با برس دیگر تکرار کنید

برف پاک کن ها باید دوتایی تعویض شوند، یعنی تعویض فقط یکی از تیغه ها توصیه نمی شود زیرا تمیزی یکسانی نخواهد داشت . همچنین، پر کردن مجدد به صورت جفت فروخته می شود، بنابراین ارزش آن را ندارد که مراحل 3 و 4 را دنبال کنید تا تیغه قدیمی را بردارید و تیغه جدید را وارد کنید.

مرحله 6: عملکرد برس های جدید را بررسی کنید

فقط باید بررسی کنید که تغییر برس ها را به درستی انجام داده اید. برای این کار، موتور را روشن کنید و برف پاک کن ها را وصل کنید. آیا آنها خوب کار می کنند؟ در غیر این صورت، باید دوباره تیغه ها را بردارید و روند را تکرار کنید و مطمئن شوید که به خوبی چفت شده اند .

چه زمانی باید برف پاک کن را تعویض کنیم 

شما باید توصیه های سازنده را دنبال کنید، که معمولا توصیه می کند حداقل سالی یک بار برف پاک کن ها را تعویض کنید ، به خصوص در تنظیم قبل از سفر . اگر با ماشین رفته اید و مجبور شده اید زیاد از آنها استفاده کنید، ممکن است مجبور شوید قبل از زمان آنها را عوض کنید، به خصوص اگر شروع به ایجاد صدا کنند یا قسمتی از شیشه جلو را به خوبی تمیز نکنند. در غیر این صورت ممکن است شیشه جلوی آن شروع به خراشیدن کند، یا به دلیل سفت بودن لاستیک یا فرسوده شدن آن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *