آموزش تعویض تیغه برف پاک کن


فهرست مطالب
  • دستورالعمل تعویض برف پاک کن
  • برف پاک کن مناسب را پیدا کنید
  • موقعیت سرویس را فعال کنید
برف پاک کن ها به مرور زمان فرسوده شده و در اثر آب و هوا (مثلاً قرار گرفتن در معرض نور خورشید) متخلخل می شوند. حداکثر هنگام شنیدن صدای جیر جیر یا جغجغه باید توجه کنید و برف پاک کن ها را عوض کنید. از آنجا که سر و صدا نه تنها آزاردهنده است – برف پاک کن های شکسته دیگر پنجره را به درستی تمیز نمی کنند و رگه هایی از خود به جای می گذارند. که جلوی دید را می گیرد. هنگامی که صحبت از مراقبت از خودرو می شود، تمیز کردن و در صورت لزوم تعویض تیغه های برف پاک کن باید بخشی از برنامه مراقبت استاندارد باشد. اگر می خواهید در هزینه های کارگاه برای تعویض برف پاک کن ها صرفه جویی کنید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

برف پاک کن و لوازم جانبی 

دستورالعمل های گام به گام برای تعویض برف پاک کن ها

 

• مهم: هنگام تعویض برف پاک کن ها مراقب باشید. اگر بازوی برف پاک کن برآمده به پنجره بچسبد، ممکن است آسیب ببیند یا ترک بخورد. بنابراین توصیه می شود که برای محافظت از آن، یک پتو روی شیشه قرار دهید.
• مرحله 1: بازوهای برف پاک کن را بالا بیاورید تا عمود بر شیشه باشند. اگر برف پاک کن ها زیر کاپوت هستند، ابتدا بازوهای برف پاک کن را به «موقعیت سرویس» ببرید .
• مرحله 2: برف پاک کن را با احتیاط از بازو جدا کنید. برای سهولت در کار، می توانید کشنده های مخصوص را از مغازه های لوازم جانبی خریداری کنید.
• مرحله 3: برف پاک کن های جدید شیشه جلو را از زیر به داخل نگهدارنده بلغزانید تا در جای خود کلیک کنند.
• مرحله 4: برف پاک کن را با احتیاط روی پنجره قرار دهید (اجازه ندهید به عقب برگردد).
• نکته: با برف پاک کن های معمولی، فقط لاستیک های برف پاک کن را می توان تعویض کرد که باید با یک چاقوی تیز به طول مناسب بریده شوند. گالری تصاویر سیستم ها و تکنیک های مختلف برای تعویض برف پاک کن ها را توضیح می دهد.

 

چگونه برف پاک کن مناسب را پیدا می کنید؟

برف پاک کن ها در هر جایی که بتوانید لوازم جانبی خودرو را بخرید در دسترس است: به عنوان مثال در کارگاه ، در پمپ بنزین ، در فروشگاه سخت افزار، و همچنین در فروشگاه های آنلاین مختلف. به عنوان یک قاعده، بسته بندی نشان می دهد که برف پاک کن مربوطه برای کدام خودروها و سال های ساخت مناسب است. قیمت ها معمولا از ده یورو شروع می شود. برف پاک کن های ارزان اغلب به سرعت فرسوده می شوند و باید بیشتر تعویض شوند. بنابراین می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری چند یورو بیشتر را در محصولات با برند باکیفیت داشته باشد.

قبل از تغییر: نحوه فعال کردن موقعیت سرویس

در بسیاری از مدل‌ها، قرار دادن بازوهای برف پاک کن در موقعیت سرویس برای تعویض، از طریق رایانه داخلی (به دستورالعمل‌های عملکرد خودرو مراجعه کنید) یا از طریق یک الگوریتم کوچک، مانند گلف VI، کار می‌کند:

• احتراق را روشن کنید •
احتراق را مجدداً بدون برداشتن کلید جرقه زنی خاموش کنید
• حدود سه ثانیه صبر کنید
• اهرم برف پاک کن را یک بار به پایین ضربه بزنید (عملکرد تک پاک کردن)
• برف پاک کن ها اکنون به موقعیت سرویس حرکت می کنند.

محفظه پاک: در اینجا باید برف پاک کن تعویض شود. برای این کار لازم نیست به کارگاه بروید، مراحل لازم در چند ثانیه انجام می شود. تصاویر زیر روش های مختلف برداشتن برف پاک کن از بازوی برف پاک کن را نشان می دهد.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

2
قلاب: آداپتور را در انتها فشار دهید و آن را از بازوی برف پاک کن (قلاب) بکشید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

3
فلپ: دریچه بالای برف پاک کن را باز کنید. ورق را از قلاب بردارید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

4
بچرخانید: بازوی برف پاک کن را بلند کنید، تیغه برف پاک کن را بچرخانید و آن را از بازو بیرون بکشید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

5
فشار دهید: برای تغییر، دکمه را فشار دهید و سپس تیغه برف پاک کن را از بازو بیرون بکشید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

6
کشیدن: تیغه برف پاک کن را در انتهای عقب باز کنید و آن را از بازو بیرون بکشید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

7
نیشگون گرفتن: زبانه ها را در انتهای پشت فشار دهید و ورق را از بازو خارج کنید.

راهنمای تعویض برف پاک کن

8
لاستیک برف پاک کن را خودتان عوض کنید: برف پاک کن های قدیمی نباید دور ریخته شوند. فروشندگان لوازم جانبی نیز لاستیک های جدید را با متری عرضه می کنند. یک متر لاستیک معمولا کمتر از ده یورو قیمت دارد. مرحله 1: لبه قدیمی را از براکت جدا کنید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

9
مرحله 2: آداپتور و لبه بسته شده را به طول مناسب کوتاه کنید. قالب تیغه برف پاک کن قدیمی است.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

10
مرحله 3: لبه لاستیکی جدید را با دقت وارد آداپتور کنید. لاستیک را کج نکنید.

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

11
در برخی خودروها، برف پاک کن های ثابت توسط کاپوت پنهان شده اند. برای تعویض آنها، بازوهای برف پاک کن باید به موقعیت نگهداری منتقل شوند. در VW Golf (V، VI و VII) به این صورت کار می کند، به عنوان مثال: بلافاصله احتراق را روشن و خاموش کنید، سپس اهرم برف پاک کن را به طور مختصر به پایین فشار دهید (عملکرد تک پاک کردن) و برف پاک کن ها به طور خودکار به موقعیت سرویس حرکت می کنند. .

عکس: راهنمای تعویض برف پاک کن

12
با سایر تولید کنندگان، موقعیت خدمات از طریق رایانه داخلی فراخوانی می شود.

مراقبت مناسب باعث می شود که برف پاک کن ها دوام بیشتری داشته باشند

Scheibenwischer reinigen

برف پاک کن ها را می توان به سرعت با یک پارچه و مایع شستشو تمیز کرد.

• تیغه های برف پاک کن را به طور منظم با یک پارچه نخی مرطوب و مقداری مایع شوینده یا شامپو ماشین پاک کنید.

• در مورد کثیفی های سرسخت، از یک حوله آشپزخانه با ضد یخ رقیق نشده برای سیستم شستشوی شیشه جلو استفاده کنید. حلال هایی مانند بنزین نامناسب هستند، آنها به لاستیک حمله می کنند.
• تقریباً هر سه ماه یکبار روی لبهای پاک کن را با اسپری سیلیکون اسپری کنید. این لاستیک را انعطاف پذیر نگه می دارد.
• به اصطلاح پاک کننده های خراش، به طور عامیانه همچنین برش برف پاک کن ها، می توانند با دست روی تیغه برف پاک کن کشیده شوند تا بسته به ضمیمه انتخابی، آنها را تمیز، یخ زدایی یا دوباره آسیاب کنند.
• شیشه جلو را به طور منظم از خاک و بقایای حشرات تمیز کنید تا تیغه های برف پاک کن بی جهت تحت فشار قرار نگیرند.
• اگر ماشین در هوای یخبندان در بیرون پارک شده است، توصیه می شود برف پاک کن ها را بالا بیاورید یا یک لایه روی آنها قرار دهید تا از یخ زدن تیغه ها جلوگیری شود.

شیشه شوی موجب خرابی برف پاک کن می شود ؟

معمولا در کارواش برف پاک کن ها مشکلی ندارند. با این حال، برف پاک کن ها باید در موقعیت اصلی خود باشند و خاموش باشند. اگر در طول فرآیند شستشو استفاده شوند یا در حالت استراحت معمولی نباشند، ممکن است پاره شوند. در برخی از کارواش ها می توانید براکت های ارزان قیمتی تهیه کنید که برف پاک کن ها را نیز تعمیر می کنند. آنها قبل از رانندگی به سیستم متصل می شوند. همچنین روکش های پلاستیکی برای محافظت از برف پاک کن های شیشه عقب تعبیه شده است. آنها از گیر کردن موها یا پارچه های کوچک در بازوی برف پاک کن و پاره شدن آن جلوگیری می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *