اجرت تعویض تسمه تایم سال 1401


هزینه تعویض تسمه تایم پراید در سال 1401 متغیر بوده اما چیزی حدود 400 هزارتومان می باشد . این مبلغ ماکسیمم  اجرت تعویض تسمه تایم بوده و به طور پایه حدود 300 هزارتومان می باشد .

زمان تعویض تسمه تایم پراید 

طبق دستور شرکت سازنده باید تسمه تایم موتور خودرو را مورد تعویض قرار دهید . اما برای این که موتور خودروی شما آسیب نبیند و در پراید های مدل جدید شما بعد از پاره شدن تسمه تایم ممکن است در اثر هل دادن موتور ماشین شما اسیب ببیند و سیلندرها کج شود . اما به طور استاندارد باید تسمه تایم خودرو را در فواصل بین 60000 الی 120000 کیلومتر تعویض نمایید . مقادیر بالاتر ممکن است موجب آسیب جدی به خصوص در پرایدهای با موترو یورو 4 بزتد .

نحوه تعویض تسمه تایم پراید 

اطراف موتور جا باز کنید

ابتدا باتری موتور را جدا کنید تا دیگر موتور روشن نشود. تسمه تایم درست در کنار موتور قرار دارد، بنابراین باید در جلو فضا ایجاد شود . ابتدا مجرای هوای ورودی برداشته می شود. یکی از پیچ گوشتی های فیلیپس برای این مورد نیاز است. پس از برداشتن پیچ ها، برای جلوگیری از آسیب دیدن، باید قطعه را با دقت جدا کنید.

سپس پوشش موتور برداشته می شود. برای این کار به یک کلید آلن 5 نیاز دارید. پس از برداشتن 4 پیچ باید درپوش روغن را بردارید، سپس درپوش را بردارید و درپوش روغن را دوباره بپیچید.

تسمه تایم را در معرض دید قرار دهید

فیلتر هوا در پشت موتور قرار دارد و همچنین باید برداشته شود. برای انجام این کار، ابتدا باید پوشش آب بندی برداشته شود. علاوه بر این، دو پیچ با تورکس سایز 25 باز می شوند. سپس شیلنگ های بسته شده را از جعبه فیلتر هوا بیرون آورده و بیرون می آورید.

گام بعدی این است که مخزن فرمان برق را به یک طرف منتقل کنید. این دقیقاً در سمت چپ موتور قرار دارد. این با یک پیچ آلن بسته می شود. پس از برداشتن پیچ، می توانید ظرف را با شلنگ ها روی موتور قرار دهید. سپس مخزن آب خنک کننده و فیلتر کربن فعال باز شده و شاخه ها جدا می شوند. اکنون فضای کافی برای رسیدن به کمربند دندانه دار دارید !

موتور را بلند کن

جک را زیر موتور بکشید جک را بالا بیاورید تا به موتور برخورد کند، اما نه بیشتر. با این کار موتور را نگه می داریم . حالا پوشش پلاستیکی که مستقیماً در سمت چپ موتور قرار دارد را بردارید. با دو گیره فلزی به موتور متصل می شود و به راحتی جدا می شود.

در مرحله بعد بلوک بلبرینگ باز می شود، قسمت نقره ای که با 2 پیچ کاملاً قابل مشاهده سوار می شود. بعد از اینکه آن را حذف کردید، باید آن را بررسی کنید و در صورت وجود آسیب قابل مشاهده آن را جایگزین کنید. سپس کمی پیچیده تر می شود. پایه موتور باید برداشته شود. این قسمتی است که در سمت چپ موتور دیده می شود، وقتی از بالا به آن نگاه کنید، پیچ ها به صورت افقی قرار می گیرند. در اینجا به یک کلید 16 نیاز دارید و باید 4 پیچ را بردارید. وقتی 4 پیچ بلند برداشته می شود، موتور فقط روی جک قرار می گیرد.

تسمه تایم قدیمی را بردارید

حالا به کمربند دندانه دار رسیدیم. روی قرقره پایینی علامتی وجود دارد که باید با علامت روی محفظه تراز شود. برای انجام این کار، قرقره پایینی باید در جهت عقربه های ساعت چرخانده شود تا دو علامت در یک خط قرار گیرند. این برای استفاده از ابزار قفل مهم است. برای جلوگیری از پیچش در یکی از چرخ دنده های میل بادامک در بالا قرار می گیرد. اکنون اولین کشنده شل شده و تسمه جدا شده است.

حالا باید غلتک را در پایین نگه دارید و پیچ آن را باز کنید. سپس می توانید قسمت پایینی پوشش تسمه دندانه دار را باز کرده و پوشش را بردارید. سپس می توانید کشنده تسمه دندانه دار را شل کرده و تسمه قدیمی را جدا کنید.

تعویض پمپ آب

در مرحله بعد پمپ آب حذف می شود. ابتدا باید تخلیه شود. برای این کار در جلوی زیر پرتاب ضریح سمت چپ یک شیر وجود دارد. سپس 2 پیچ آلن را باز کنید تا براکت پمپ آب باز شود. سپس می توانید پمپ آب را با کمی قدرت از روی صندلی بیرون بکشید. مقداری آب تمام خواهد شد. اکنون می توانید پمپ آب جدید را وارد کنید.

مجموعه شما باید دارای قرقره های انحرافی جدید باشد که حتماً باید همزمان آنها را تعویض کنید. قرقره هرزگرد هم همینطور . سپس می توانید تسمه دندانه دار جدید را ببندید و با قرقره کشش آن را ببندید. 

تست مونتاژ

در نهایت، تمام قطعات به ترتیب معکوس مانند مراحل 1 و 2 دوباره مونتاژ می شوند. سپس شما با موفقیت جایگزینی زمان بر تسمه دندانه دار را انجام داده اید. 

آموزش تصویری تعویض تسمه تایم پراید 

برای خرید تسمه تایم با بهترین قیمت به بخش فروشگاه ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *