تسمه تایم برلیانس h330


برلیانس h330و مدل های دیگر برلیانس که شامل مدل های h320 و h220 هیچ کدام دارای تسمه تایم نیست . تمامی مدل های برلیانس دارای زنجیر تایم می باشد .

کی باید زنجیر تایم ماشینمو عوض کنم ؟

زنجیر تایم ماشین عمر بسیار بالایی دارد و نیازی نیست که نگران تعویض این قطعه باشید . زنجیر تایم حداقل 400000 هزارکیلومتر دوام می آورد و بر خلاف تسمه تایم که نهایتا باید هر 100 هزار کیلومتر تعویض کنید نیازی به تعویض این قطعه نیست . زنجیر تایم کمی مصرف سوخت را در برابر تسمه تایم بالاتر می برد اما خودروی شما دیگر هزینه های اضافی که در صورت تعویض نکردن به آن دچار خواهید شد را ندارد .

خودروی های امروزی به طور کامل دارند مجهز به زنجیر تایم می شود و تسمه تایم هم برای خودروهای چینی و ایرانی هنوز بازار خود را دارد . اما خودروی شما در زنجیر تایم ثبات بیش تری رد سرعت های بالا را داراست

زنجیر تایم بهتره یا تسمه تایم 

به ططور قطعی جواب شما زنجیر تایم می باشد و در آن جای هیچ شکی باقی نمی ماند . زنجیر تایم با دوام تر و هزینه های اضافی تسمه تایم را ندارد .
زنجر تایم باعث می شود که متعلقات موتور ماشین نیز آسیب کم تری ببینید و همانند تسمه تایم عمر محدودی را ندراد .

تفاوت بین تسمه تایم و زنجیر تایم چیست؟

تسمه تایم و زنجیر تایم هر دو بخش ضروری موتور احتراق داخلی خودرو شما هستند و در کنترل میل لنگ و میل بادامک نقش دارند که به نوبه خود اطمینان حاصل می کنند که سوپاپ های موتور در زمان صحیح باز و بسته می شوند. تفاوت اصلی در مواد مورد استفاده نهفته است – تسمه تایم از کامپوزیت لاستیکی ساخته شده است، در حالی که زنجیر تایم از فلز ساخته شده است.

چرا ماشین ها یکی دارند و دیگری ندارند؟

در مواردی که به یک موتور کم صدا و کارآمدتر نیاز است، معمولاً تسمه تایم ترجیح داده می شود. از آنجایی که آنها از لاستیک ساخته شده اند، تولید آنها نیز ارزان تر است، به این معنی که خودروسازان ممکن است آنها را در خودرو بسازند. موتور ساکت تر اغلب برای خریداران جذاب تر است، بنابراین تسمه تایم برای اطمینان از صدای نرم تر نصب می شود.

طول عمر طولانی‌تر یک زنجیر تایم به این دلیل است که آنها را به جای تسمه‌های تایم انتخاب می‌کنند – به ندرت می‌شکنند، اما مشکلاتی که پیش می‌آیند به راحتی قبل از رسیدن به نقطه‌ی بی‌بازگشت قابل حل هستند. به عنوان مثال، یک زنجیر فرسوده شروع به سروصدا کردن می‌کند، که به شما هشدار می‌دهد که مشکلی وجود دارد، در حالی که تسمه تایم می‌تواند بدون هشدار قطع شود.

طول عمر تسمه تایم و زنجیر تایم چقدر است؟

زنجیر تایم معمولا طول عمر بیشتری نسبت به تسمه تایم دارد. دلیل این امر بسیار ساده است: زنجیر از فلز ساخته شده است، در حالی که تسمه تایم از لاستیک ساخته شده است که به سادگی آنقدر قوی نیست. این بدان معنا نیست که تسمه‌های تایم ضعیف هستند، اما احتمالاً در برخی مواقع نیاز به تعویض دارند، در حالی که زنجیر می‌تواند تا زمانی که خود خودرو دوام بیاورد.

تسمه‌های تایم معمولاً بین 55000 مایل (تقریباً 90000 کیلومتر) و 90000 مایل (تقریباً 150000 کیلومتر) تعویض می‌شوند. بنابراین، تسمه تایم هنوز یک بخش بسیار قابل اعتماد و مهم در وسیله نقلیه شما است.

چه وسیله نقلیه شما تسمه تایم یا زنجیر تایم داشته باشد، مهم است که به علائم فرسودگی توجه کنید و مطابق با آن عمل کنید. بسته به نوع موتور شما، اگر تسمه تایم شما پاره شود، عواقب آن می‌تواند فاجعه‌بار باشد – تعمیرات می‌تواند آنقدر پرهزینه باشد که امکان‌پذیر نباشد، که در موارد خاص می‌تواند به این معنی باشد که بهتر است به دنبال خرید یک ماشین جدید باشید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *