سنسور باران ماشین چیست و چگونه کار می کند

سنسور باران ماشین


از سال‌ها قبل تا همین اواخر، تنها تنظیماتی که برف‌پاک‌کن‌ها داشتند، پایین، بالا و خاموش بودن بود.

پس از این، یک گزینه برف پاک کن متناوب به وسایل نقلیه اضافه شد که به رانندگان اجازه می دهد حرکات برف پاک کن را بر اساس میزان بارندگی کاهش دهند.

با این حال، در زمان های اخیر، نوآورانه ترین و خلاقانه ترین پیشرفت در زمینه فناوری برف پاک کن خودرو، ارائه برف پاک کن های حساس به باران است.

فناوری سنجش باران شیشه جلو

یک سنسور باران که روی شیشه جلوپنجره قرار می گیرد، برف پاک کن ها را قادر می سازد پس از تشخیص باران روی شیشه جلو، روشن شوند. چیزی که این فناوری را واقعاً جادویی می کند این است که این سنسور معمولاً پنهان است و عملکرد خودکار است.

دیگر ما به عنوان رانندگان نیازی به تغییر بین خاموش، متناوب، آهسته و سریع نداریم. سنسورهای باران مدرن امروزی این تعویض را برای ما به صورت خودکار انجام می دهند.

برف پاک کن های حسگر باران چگونه کار می کنند

برف پاک کن های حسگر باران با اندازه گیری تعداد قطرات آب روی شیشه جلو کار می کنند. این به آن اجازه می دهد تا بداند چه زمانی باید برف پاک کن ها را برای پاک کردن آب فعال کند.

سنسور باران این کار را با ارسال نور مادون قرمز نامرئی به شیشه جلو انجام می دهد. سپس نوری را که در داخل شیشه شیشه جلو بازتاب می شود، تشخیص می دهد.

این حسگر زمان واقعی به آن اجازه می دهد تا بداند چه مقدار آب روی شیشه وجود دارد که در زمانی که برف پاک کن ها نیاز به فعال شدن دارند فعال می شود.

در باران شدیدتر، سرعت برف پاک کن ها را نیز افزایش می دهد تا اطمینان حاصل شود که پاک کردن کافی برای حفظ شفافیت شیشه جلو برای راننده انجام می شود.

اهمیت سنسورهای باران

سنسورهای باران ممکن است چندان مهم به نظر نرسند، اما حقیقت این است که اکنون یک جزء کلیدی ایمنی برای رانندگان امروزی هستند.

همانطور که می دانید، هرگونه حواس پرتی برای راننده در جاده می تواند منجر به تصادف شود. بنابراین اینکه بتوانید جاده مقابل خود را به وضوح ببینید و توجه کامل داشته باشید، کلیدی است.

با برف پاک کن های حسگر باران، نگرانی کمتری در مورد آن دارید، زیرا روشن و خاموش کردن برف پاک کن ها از قبل توسط سنسور باران برای شما مراقبت شده است.

در واقع بدیهی است که مزیت برف پاک کن های حسگر باران غیرقابل انکار است. همچنین به دلیل سنجش الکترونیکی آنها می توانند در شرایط مختلف سریعتر از شما پاسخ دهند.

به عنوان مثال یک موقعیت غافلگیر کننده را در نظر بگیرید که غیرمنتظره است، مانند پاشیده شدن شیشه جلوی شما توسط یک گودال آب با عبور از ترافیک. در این شرایط، سنسورهای باران سریعتر از زمان واکنش شما پاسخ می دهند.

سنسورهای باران هنگام تعویض شیشه جلو

اگر شیشه جلو شما نیاز به تعویض دارد ، ابتدا باید بررسی کنید که آیا مدل خودروی شما برف پاک کن های سنجش باران دارد یا خیر. برخی از مردم متوجه نمی‌شوند که وسیله نقلیه‌شان آن‌ها را دارد، زیرا از روش دستی برای روشن و خاموش کردن برف پاک‌کن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر این فناوری را روی وسیله نقلیه خود دارید، می توانید شیشه جلو را با سنسور باران یا بدون سنسور تعویض کنید.

با انتخاب شیشه جلویی بدون این فناوری ارزان‌تر خواهد بود، اما مطمئناً این ویژگی ایمنی راحت را از دست خواهید داد.

از Metro Auto Glass یک پیشنهاد رایگان برای مشاهده گزینه های خود بخواهید.

سنسورهای باران هوشمند هستند        

اگرچه سنسورهای باران به تجربه رانندگی ایمن تر و راحت تر کمک می کنند، باید بدانید که ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، از جمله فناوری کمک راننده در خط و مسیر، سنسور باران نیز مستعد خرابی یا نقص است.

اگر این اتفاق بیفتد، نباید خیلی نگران باشید، زیرا خودروی شما همچنان مجهز به یک ردیاب دستی با کلیدهای پایه پایین، زیاد و خاموش در صورت وقوع چنین اتفاقی است.

برای دیدن مطالب بیش تر به وبلاگ ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *