تمامی نشانه های خرابی پمپ بنزین


پمپ سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ های مکانیکی از حرکت موتور خارج می شوند. دیافراگمی که در قسمت بیرونی باک بنزین نصب شده است، منبسط و منقبض می شود و یک سیستم کم فشار ایجاد می کند که سوخت را از باک خارج و وارد موتور می کند.

پمپ های الکترونیکی معمولاً در داخل مخزن سوخت قرار دارند و از موتورهای الکترومغناطیسی برای وادار کردن سوخت به موتور در فشار بالا استفاده می کنند. پمپ های مکانیکی معمولاً در خودروهایی که از کاربراتور استفاده می کنند یافت می شوند و پمپ های الکترونیکی معمولاً با سیستم های تزریق سوخت استفاده می شوند.

از آنجایی که پمپ های مکانیکی مستقیماً توسط حرکت موتور هدایت می شوند و دارای قطعات متحرک کمی هستند، قابل اعتماد هستند و تشخیص و تعمیر آنها نسبتاً آسان است. بیشتر مشکلات پمپ های مکانیکی زمانی رخ می دهد که دیافراگم به نوعی آسیب دیده و سیستم فشار را از تعادل خارج می کند. پمپ های الکترونیکی معمولاً به سیستم های کنترل الکترونیکی متصل می شوند و شامل چندین قسمت متحرک هستند. به دلیل این افزایش پیچیدگی، این نوع پمپ ها بیشتر مستعد خرابی هستند. هر یک از چندین قسمت مختلف ممکن است خراب شود و منجر به مشکلات پمپ بنزین شود.

علائم خرابی پمپ بنزین

اگرچه پمپ های مکانیکی و الکترونیکی به دلایل مختلف از کار می افتند، اما علائم خرابی برای هر دو نوع پمپ مشابه است. اگر در حین رانندگی متوجه هر یک از علائم رایج خرابی پمپ بنزین شدید، ممکن است لازم باشد پمپ بنزین خود را بررسی و تعویض کنید.

1. خودرو با سرعت زیاد تکان بخورد یا به سمت جلو پرت شود 

اگر با سرعت بزرگراه رانندگی می‌کنید و متوجه تند شدن یا تکان‌های موتور خود شده‌اید، ممکن است پمپ بنزین از کار افتاده باشد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که پمپ بنزین نمی تواند جریان آرام سوخت را به موتور برساند. به طور دوره ای، موتور شما فقط هوا را زمانی دریافت می کند که انتظار دریافت سوخت را داشته باشد. این وقفه در جریان سوخت باعث می‌شود که موتور شما چندین بار ضربات برق را رد کند و موتور را مجبور به پاشیده شدن و تکان دادن کند. در مراحل اولیه خرابی، این کندوپاش ممکن است فقط یک دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا موتور به حالت عادی بازگردد. برخی از رانندگان ممکن است این علامت را با اثرات گاز کثیف اشتباه بگیرند، اما استانداردهای سوخت مدرن احتمال خرابی پمپ بنزین را بیشتر می کند.

2. اگر هنگام شتاب گیری برق از دست بدهید، ممکن است پمپ بنزین شما از کار بیفتد

اگر متوجه شدید که وقتی می‌خواهید از توقف شتاب بگیرید، برق خودرو شما اغلب قطع می‌شود، پمپ بنزین شما ممکن است دچار مشکل شود. شتاب گیری به سوخت بیشتری نیاز دارد و پمپ بنزین شما را مجبور می کند تا سخت تر کار کند. اگر پمپ شما از کار بیفتد، ممکن است نتواند این تقاضای افزایش یافته را برآورده کند و در حالی که موتور شما در تلاش برای شتاب گرفتن است، سوخت شما را از دست می دهد. اگر وقتی می‌خواهید از توقف سرعت بگیرید، ماشین شما طوری عمل می‌کند که در شرف توقف است، ممکن است لازم باشد پمپ خود را بازرسی کنید.

3. اگر در حین رانندگی در سربالایی یا بکسل بار از دست می دهید، پمپ بنزین معیوب است 

برخی از فعالیت های رانندگی، مانند بالا رفتن از تپه یا بکسل بار، فشار بیشتری بر موتور شما وارد می کند و برای ارائه همان عملکرد، سوخت بیشتری را طلب می کند. هنگامی که پمپ بنزین شما در حد توان خود نیست، اغلب نمی تواند با این افزایش تقاضای سوخت سازگاری داشته باشد. این شرایط سخت فشار بر پمپ شما را افزایش می دهد و باعث از کار افتادن عناصر ضعیف می شود. با آشکار شدن عیوب در پمپ ضعیف شده شما، نمی تواند جریان سوخت را به موتور ثابت نگه دارد و در نتیجه قدرت از دست می رود.

4. ممکن است پمپ بنزین شما از کار بیفتد اگر موتور شما بالا برود

هنگامی که پمپ بنزین شما شروع به فرسودگی می کند، قطعات آن اغلب با سرعت های مختلف فرسوده می شوند. وقتی این عدم تطابق به اندازه کافی زیاد شود، فشار در خطوط سوخت شما می تواند ناسازگار شود. در این شرایط، رانندگان ممکن است متوجه شوند که خودروی خود برای چند لحظه ناگهان شتاب می گیرد، حتی زمانی که پدال گاز را فشار نداده باشند، وضعیتی که به آن افزایش سرعت می گویند.

5. خرابی پمپ سوخت ممکن است دلیل روشن نشدن موتور شما باشد

اگر سایر علائم هشدار دهنده خرابی پمپ بنزین را نادیده بگیرید، در نهایت به طور کامل از کار می افتد. هنگامی که پمپ بنزین شما در نهایت روح را تسلیم کرد، هیچ سوختی به موتور شما نخواهد رسید. ممکن است وقتی می خواهید ماشین خود را روشن کنید صدای شلیک شمع های خود را بشنوید، اما بدون سوخت، موتور نمی تواند واژگون شود. البته، به جز خرابی پمپ بنزین، توضیحات دیگری نیز برای روشن نشدن موتور شما وجود دارد. برای اطمینان از خرابی پمپ، فشار در خطوط سوخت خود را با فشار سنج سوخت بررسی کنید. اگر صفر باشد، احتمالاً پمپ شما مرده است. شما همچنین می توانید جعبه فیوز ماشین خود را بررسی کنید. سوختن فیوز پمپ بنزین یکی دیگر از علائم قابل اعتماد خرابی پمپ است.

 

اگر فکر می کنید پمپ شما خراب است چه باید کرد؟

اگر هر یک از علائم خرابی پمپ بنزین را تجربه کرده اید، بهتر است با استفاده از لینک های زیر برای بازدید از سرویس برنامه ریزی کنید. برخی از علائم خرابی پمپ نیز می تواند ناشی از مشکلات مکانیکی دیگری باشد، بنابراین تکنسین های آموزش دیده ما تعدادی آزمایش را برای جداسازی علت واقعی مشکل انجام می دهند. اگر هیچ منبع دیگری محتمل به نظر نمی رسد، آنها تشخیص پمپ بنزین را با تعدادی از روش ها تأیید می کنند.

پمپ بنزین شما بخشی جدایی ناپذیر از خودروی شماست و سوخت ثابتی را که برای حرکت شما نیاز دارد به موتور شما تامین می کند. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، پمپ های سوخت می توانند و در نهایت پس از هزاران مایل استفاده فرسوده می شوند. اگر خودروی شما با قدرت ضعیف یا ناسازگار مواجه است، ممکن است زمان تعویض پمپ بنزین خودرویتان فرا رسیده باشد.

علائم خرابی پمپ بنزین

1. موتور ضعیف کار می کند

اگر چندین سال است که صاحب وسیله نقلیه خود هستید یا به طور کلی تجربه پشت فرمان دارید، احتمالاً می دانید که صدای یک موتور خوب چگونه است.

وقتی همه سیستم‌های یک موتور با هم کار می‌کنند، بی‌صدا در دور کم کار می‌کند، بدون تردید شتاب می‌گیرد و به راحتی در بزرگراه حرکت می‌کند.

اما اگر موتوری بنزین کافی را از پمپ بنزین دریافت نکند، آن چیزی را که برای تولید نیرو و کار در نظر گرفته شده است را ندارد، و تفاوت را احساس و خواهید شنید.

هنگامی که خودروی خود را روشن می کنید، و موتور پاشیده می شود یا دور آرامی ناهموار نشان می دهد، ممکن است میزان سوخت مورد نیاز خود را دریافت نکند یا با سرعت مناسبی دریافت نکند. این نه تنها باعث ایجاد یک درایو ناخوشایند می شود، بلکه می تواند باعث آسیب داخلی موتور شود.

2. وسیله نقلیه روشن نمی شود

وقتی نیاز دارید جایی باشید و ماشین شما روشن نمی شود دردسر است. و اگرچه منشا روشن نشدن موتور ممکن است چندین چیز باشد، از باتری گرفته تا کویل های احتراق، خرابی پمپ سوخت یکی از دلایل محتمل تر است.

3. داغ شدن بیش از حد موتور

گرم شدن بیش از حد موتور نیز ممکن است نشانه ای از خرابی پمپ بنزین باشد. پمپ بنزین بد ممکن است بیش از حد گرم شود و گاز را به مقدار کافی به موتور نرساند و باعث داغ شدن موتور و خاموش شدن آن در جاده شود.

در این سناریو، ممکن است وسیله نقلیه شما پس از گرم شدن بیش از حد و خاموش شدن دوباره راه اندازی شود و نیم ساعت بعد همین کار را انجام دهد. این سناریو نشانه رایج پمپ بنزین بد است.

4. نمی تواند سرعت را حفظ کند

عملکرد یکنواخت و یکنواخت موتور مستلزم تامین سوخت سالم است. و هنگامی که پمپ بنزین خراب می شود، بنزین کافی به موتور نمی رسد و توانایی آن را برای کار با دور ثابت در دقیقه از بین می برد.

هنگامی که با سرعت ثابت رانندگی می کنید و متوجه آتش سوزی ناقص یا کاهش قدرت موتور می شوید، ممکن است پمپ بنزین معیوب باشد. ممکن است احساس شود که بنزین موتور تمام شده است، در حالی که در واقع، پمپ بنزین چیزی را که در باک بنزین است را تحویل نمی دهد.

5. کاهش راندمان سوخت

پر کردن مخزن بنزین شما هزینه دارد و دستیابی به مسافت پیموده شده بهینه به کاهش هزینه های شما کمک می کند. پیدا کردن راه‌های مختلف برای افزایش مسافت پیموده شده ، چه با استفاده از پدال گاز و چه با باد کردن مناسب تایرها، احساس خوبی است.

اما اگر متوجه شدید که بنزین خودروی شما بیش از حد انتظار مصرف می کند، ممکن است مشکل پمپ بنزین باشد. در این شرایط، پمپ ممکن است بنزین زیادی را به موتور بفرستد، و به طور پیش از موعد از آنچه در باک است استفاده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *