بسته من در چه وضعیتی قرار دارد؟ به دست گیرنده رسیده یا در راه است؟ دقیقا چه زمانی مرسوله به دستم می‌رسد؟ بسته‌ای که فرستادم به موقع به دست گیرنده می‌رسد یا خیر؟ و…

این‌ها سوالاتی است که ممکن است در هر مرحله از سفر یک بسته، برای فرستنده یا گیرنده پیش آید. سیستم رهگیری بسته تیپاکس برای پاسخ‌گویی به همین سوالات مشتریان و رفع نیاز آن‌ها طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر مرحله از سفر بسته، چه به صورت سرویس درون شهری و چه ارسال به تمام نقاط کشور، با وارد کردن کد رهگیری تیپاکس بتوانند استعلام بسته خود را انجام دهند.

برای پیگیری بسته تیپاکس، شما نیاز به کد رهگیری تیپاکس یا شماره قرارداد دارید. هنگام ارسال بسته پستی، پیامکی شامل کد رهگیری، هزینه ارسال، لینک رهگیری بسته تیپاکس و ارزش اظهاری، برای فرستنده و گیرنده ارسال می‌شود. فرستنده و گیرنده بسته می‌توانند در این صفحه، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت بسته‌ خود را استعلام کنند. کد رهگیری و شماره قرارداد در رسید تحویل شده به فرستنده نیز درج شده و از طریق آن می‌توان به رهگیری بسته پرداخت.

حداکثر میزان جبران خسارت

  1. امکان جبران خسارت برای مشتریان عادی تا سقف 60 میلیون تومان
  2. امکان جبران خسارت برای مشتریان قراردادی تا سقف 100 میلیون تومان
  3. امکان جبران خسارت برای پاکت تا سقف 1 میلیون تومان

حداقل میزان جبران خسارت

  1. حداقل ارزش قابل ثبت برای بسته، 400 هزار تومان
  2. حداقل ارزش قابل ثبت برای پاکت، 200 هزار تومان

نکات تکمیلی جبران خسارت

  1. باتوجه‌به تصمیم کمیته مراقبت از مشتریان، درصورت تحویل بسته آسیب‌دیده توسط گیرنده، امکان جبران خسارت به میزان آسیب‌دیدگی بسته تا سقف 50% درصد ارزش ثبت‌شده توسط فرستنده هنگام ثبت سفارش وجود دارد. (توجه داشته باشید که بسته آسیب‌دیده باید در حضور تیپاکس‌یار یا زیر دوربین نمایندگی باز شود)
  2. باتوجه به تصمیم کمیته مراقبت از مشتریان، درصورت عدم تحویل بسته آسیب‌دیده توسط گیرنده، امکان جبران خسارت به میزان آسیب‌دیدگی بسته تا سقف 100% درصد ارزش ثبت‌شده توسط فرستنده هنگام ثبت سفارش وجود دارد. (توجه داشته باشید که بسته آسیب‌دیده باید در حضور تیپاکس‌یار یا زیر دوربین نمایندگی باز شود)
  3. درصورت تاخیر در ارسال و توزیع بسته، باتوجه به برآورد زمان مسیر ارسال، امکان ثبت درخواست تاخیر وجود دارد؛ چنانچه بعد از بررسی‌های کارشناسان و بعد از گذشت 10 روز کاری، وضعیت بسته مشخص نباشد، درخواست مشتری با‌عنوان مفقودی، طبق قوانین جبران خسارت، به‌منظور پرداخت خسارت تکمیل می‌شود.
  4. امکان ثبت درخواست جبران خسارت، تا 24 ساعت بعد از تحویل بسته توسط گیرنده.