علائم خرابی پمپ آب پراید


در این مطلب می پردازیم به پمپ اب و تمامی خرابی های مربوط به این قطعه که تاثیر بسیار زیادی بر روی دمای ماشین می باشد و موجب تاثیر بسیار زیادی بر روی خودروی شما دارد و خرج های بسیار زیادی را برای شما شامل می شود . برای دیدن مطالب بیش تر به بخش وبلاگ ما مراجعه نمایید .

علت اصلی خرابی پمپ آب 

علائم رایج شامل نشت مایع خنک کننده در جلوی خودرو، شل بودن قرقره پمپ آب، گرم شدن بیش از حد موتور و خروج بخار از رادیاتور است.

برای خنک نگه داشتن موتور در روزهای گرم تابستان، موتور شما باید جریان ثابتی از مایع خنک کننده از رادیاتور در سراسر موتور داشته باشد. پمپ آب اصلی ترین جزء مسئول حفظ این جریان است. هنگامی که به درستی کار می کند، ماشین شما دمای کارکرد ثابتی را حفظ می کند، به آرامی کار می کند و شما را به هر جایی که نیاز دارید می برد. اگر پمپ آب از کار بیفتد یا شروع به فرسودگی کند، می تواند منجر به خرابی کامل موتور شود.

تاریخچه و اطلاعات بیش تر 

 

هنگامی که موتور خنک کننده با آب معرفی شد (برخلاف موتور هوا خنک)، بسیاری از کارشناسان خودرو معتقد بودند که پمپ آب که مایع خنک کننده را از طریق بلوک موتور به گردش در می آورد، به اندازه روغن برای محافظت از موتور مهم است. این فلسفه حتی زمانی که فناوری در طول سال‌ها برای ایجاد سیستم‌های خنک‌کننده کارآمدتر در خودروهای امروزی بهبود یافته است، همچنان صادق است. پمپ آب وسیله نقلیه شما کلید عملکرد کل سیستم است. این یک پمپ پروانه ای است که معمولاً در زیر پوشش تسمه تایم در کنار موتور پنهان می شود. پمپ توسط تسمه محرک موتور هدایت می شود – هنگامی که تسمه می چرخد، پمپ می چرخد. تیغه های پمپ باعث می شوند که مایع خنک کننده از طریق موتور جریان یابد و به رادیاتور برگردد تا توسط فن خنک کننده هوای اجباری خنک شود.

در حالی که پمپ های آب در اکثر خودروها، کامیون ها و خودروهای شاسی بلند مدرن عمر طولانی دارند، اما به هیچ وجه تخریب ناپذیر نیستند. مانند هر دستگاه مکانیکی دیگری، آنها چندین علامت هشدار دهنده از سایش منتشر می کنند که به مالکان خودرو اجازه می دهد تا قبل از آسیب دیدن سایر اجزای موتور، با مکانیک محلی دارای گواهی ASE تماس بگیرند تا پمپ آب را جایگزین کنند.

5 علامت اصلی خرابی پمپ آب چیست 

 

1. نشت مایع خنک کننده در زیر موتور ماشین 

پمپ آب از چندین واشر و مهر و موم تشکیل شده است که مایع خنک کننده را حفظ کرده و جریان ثابت مایع خنک کننده را از رادیاتور به موتور تضمین می کند. در نهایت، این واشرها و درزگیرها فرسوده، خشک می شوند، ترک می خورند یا کاملا می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می افتد، معمولاً در جلوی خودرو و در مرکز موتور. اگر متوجه نشت مایع خنک‌کننده (که می‌تواند سبز یا گاهی قرمز باشد) در زیر مرکز خودرو، کامیون یا شاسی‌بلند خود مشاهده کردید، مشکل را توسط یک مکانیک حرفه‌ای بررسی کنید. اغلب، این نشت پمپ آب است که می تواند قبل از بدتر شدن وضعیت برطرف شود.

2. زنگ زدگی، رسوب و خوردگی پمپ آب.

نشت تدریجی در طول زمان منجر به تجمع مواد معدنی مختلف در اطراف پمپ می شود. به زیر کاپوت نگاه کنید، ممکن است متوجه زنگ زدگی روی سطح پمپ ناشی از مخلوط‌های خنک‌کننده آلوده یا ناسازگار یا یک کلاهک معیوب شوید که هوای اضافی را وارد می‌کند. مایع خنک کننده اشتباه همچنین منجر به رسوب در پمپ می شود که روند خنک سازی ایده آل موتور را کند می کند. علاوه بر این نشانه‌های سایش، ممکن است سوراخ‌های خوردگی کوچک در فلز یا حفره‌ها را نیز مشاهده کنید – حفره‌های بخار در مایع خنک‌کننده که با نیروی کافی فرو می‌روند تا حفره‌هایی در سطح نصب ایجاد شود. اگر متوجه این علائم شدید، باید فوراً به دنبال جایگزینی پمپ باشید.

3. قرقره پمپ آب شل است و صدای ناله می دهد.

هر از گاهی ممکن است صدایی با صدای بلند از جلوی موتور بشنوید. این معمولاً به دلیل شل بودن تسمه است که هنگام چرخش به اطراف، وزوز یا زوزه ای هارمونیک ایجاد می کند. شل بودن تسمه معمولاً به دلیل شل بودن قرقره یا یاتاقان های فرسوده که مجموعه پمپ آب را به حرکت در می آورد ایجاد می شود. هنگامی که یاتاقان های داخل پمپ آب از کار می افتند، به این معنی است که دستگاه غیر قابل تعمیر است و نیاز به تعویض کامل دارد.

اگر متوجه شدید که از جلوی موتورتان صدای ناله‌ای بلندتر می‌آید که هنگام شتاب گرفتن بلندتر می‌شود، در اسرع وقت خودروی خود را توسط مکانیک بررسی کنید.

4. موتور بیش از حد گرم می شود

اگر پمپ آب به طور کامل خراب شود، نمی تواند مایع خنک کننده را از طریق بلوک سیلندر به گردش درآورد. این امر باعث گرم شدن بیش از حد می شود و اگر به موقع تعمیر یا تعویض نشود، می تواند منجر به آسیب های اضافی موتور مانند ترک خوردن سر سیلندر، دمیده شدن واشر سر یا سوختن پیستون شود. اگر متوجه شدید که سنسور دمای موتور اغلب داغ می شود، به احتمال زیاد مشکل از پمپ آب است. برای بررسی مشکل با مکانیک تماس بگیرید و در صورت لزوم پمپ آب را تعویض کنید.

برای خرید تسمه تایم با بهترین قیمت به فروشگاه ما مراجعه نمایید .

5. بخار از رادیاتور خارج می شود

در نهایت، اگر هنگام رانندگی یا توقف متوجه خروج بخار از جلوی موتور خود شدید، این نشانه فوری گرم شدن بیش از حد موتور است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، هنگامی که پمپ آب به درستی کار می کند و آب را به رادیاتور در حال کار می رساند، موتور دمای ثابتی را حفظ می کند. اگر متوجه خروج بخار از جلوی موتور خود شدید، باید در مکانی امن توقف کرده و در اسرع وقت با مکانیک تماس بگیرید. رانندگی با موتور بیش از حد گرم هرگز ایده خوبی نیست. بنابراین، اگر مجبور هستید با یک کامیون یدک‌کش تماس بگیرید تا ماشین خود را به خانه برسانید، می‌تواند در کوتاه‌مدت و درازمدت باعث صرفه‌جویی زیادی در پول شما شود – ارزان‌تر از تعویض کامل موتور است. .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *