تعمیر و نگهداری مناسب رادیاتور برای کارکرد ماشین شما در اوج عملکرد و جلوگیری از آسیب پرهزینه موتور به دلیل گرمای بیش از حد بسیار مهم است. این کار معمولاً چندان دشوار نیست .
تخلیه و شستشوی سیستم خنک کننده
قطع کردن رادیاتور
شیلنگ بالا و پایین رادیاتور و شیلنگ به مخزن را بردارید. برای این کار باید گیره های شلنگ را شل کنید. این کار را با استفاده از حذف کننده گیره شلنگ یا یک جفت قفل کانال انجام می دهید تا انتهای گیره شلنگ را به هم فشار دهید. هنگامی که انتهای رادیاتور به هم متصل شدند، گیره باید به اندازه کافی شل باشد تا شیلنگ رادیاتور به سمت بالا بلغزد و به شما امکان می دهد شیلنگ را از رادیاتور خارج کنید.
- برخی از مدل های قدیمی ممکن است دارای گیره پیچی باشند. برای این کار به یک سوکت یا پیچ گوشتی برای پیچاندن پیچ روی گیره شلنگ نیاز دارید. در خلاف جهت عقربه های ساعت باید گیره را شل و در جهت عقربه های ساعت باید سفت کنید.
خط انتقال را قطع کنید. در برخی خودروها، ممکن است یک خنک کننده مایع گیربکس در رادیاتور تعبیه شده باشد. اگر خطوط فلزی از گیربکس به سمت رادیاتور میرود، باید با استفاده از آچار جدا شوند. باید دو خط باشد. همچنین مراقب باشید که هنگام جدا کردن این خطوط، مایع انتقال نشتی را بگیرید.
- اینها مجموعه ای از دو خط فلزی هستند که به پایین رادیاتور می روند. این خطوط را خم نکنید یا کج نکنید.
- توجه داشته باشید که مایع انتقال نیز سمی است و باید به طور مناسب دور ریخته شود.
کندانسور کولر گازی را جدا کنید. کندانسور کولر گازی اغلب به رادیاتور متصل می شود. برای جدا کردن رادیاتور، باید پیچ های نصب کندانسور را با آچار جدا کنید. این به کندانسور اجازه می دهد تا در محفظه موتور بماند و سیستم مبرد را بسته نگه می دارد.
- پیچهای نصب کندانسور معمولاً نزدیک گوشههای بالایی رادیاتور هستند. شما نیازی به جدا کردن خطوط یا شلنگ از کندانسور ندارید.
نصب رادیاتور جدید
- این احتمال وجود دارد که واشرهایی بین این خطوط و رادیاتور وجود داشته باشد. مطمئن شوید که واشر روی رادیاتور قدیمی شما باقی نمانده است.
پر کردن مجدد سیستم خنک کننده
بدون دیدگاه