مشخصات پورشه ماکان جدید مدل T

چابک و منحصر به فرد

اولین SUV با نشان T از شرکت پورشه با قابلیت هایی که یک سوپر اسپرت القا می کند .

پورشه ماکان – ترکیبی از عملکرد هیجان‌انگیز، کشش مطمئن و تناسبات جمع و جور – بار دیگر پرفروش‌ترین پورشه در سال 2021 شد و تنها در ایالات متحده 24716 مشتری جدید را به خود جذب کرد. اکنون، پورشه برای افزودن به داستان موفق ماکان، که در سال 2021 رکورد فروش خود را تجربه کرد، نسخه جدیدی را به خط تولید معرفی می کند.

Porsche Cars آمریکای شمالی، Macan T را به مدل سال 2023 اضافه خواهد کرد. این اولین خودروی اسپرت چهار در است که نام ویژه این برند را که قبلاً منحصراً برای مدل‌های 718 و 911 در نظر گرفته شده بود، خواهد داشت. حرف T که مخفف «تورینگ» است، شکل منحصر به فردی از رانندگی پویا را در پورشه از دهه 1960 نشان می دهد. نشان تورینگ مدل هایی را مشخص می کند که به لطف تنظیم دقیق، تجهیزات انحصاری و موتورهای کارآمد، تجربه رانندگی معتبری را ارائه می دهند. مطابق با روح پورشه 911 T از سال 1968، Macan T جدید دارای یک موتور جمع و جور اما قدرتمند دو لیتری توربو، همراه با مجموعه ای از تجهیزات استاندارد است که برای رانندگی با روحیه ایده آل است. این نوع جدید بین Macan و Macan S قرار گرفته است.

موتور دو لیتری توربو با 261 اسب بخار: سبک و چابک

موتور دو لیتری و چهار سیلندر توربو Macan T چابکی عالی، وزن کم و طراحی جمع و جور را ترکیب می کند تا بسته ای را ایجاد کند که تعادل ایده آلی از وزن و عملکرد را برای راننده پرشور ارائه می دهد. در مقایسه با موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 در مدل های ماکان S و GTS، پیشرانه در ماکان T وزنی معادل 129 پوند دارد. در اکسل جلو کمتر، که به وسیله نقلیه فرمان پذیری زیرک و توانایی بهینه در پیچ ها را می دهد.

موتور در Macan T 261 اسب بخار و 295 پوند فوت تولید می کند. گشتاور، و با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه (PDK) و سیستم مدیریت کشش پورشه (PTM) سیستم چهار چرخ محرک همراه است. سیستم مدیریت کشش پورشه توزیع دقیق گشتاور و شتاب واکنشی را در تمام شرایط رانندگی فراهم می کند. بسته Sport Chrono – شامل سوئیچ حالت و دکمه Sport Response روی فرمان – به صورت استاندارد در Macan T تعبیه شده است که به شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت در 5.8 ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت پیست 144 مایل در ساعت کمک می کند.

شاسی بلند

Macan T به طور استاندارد دارای سیستم تعلیق فعال پورشه (PASM) خواهد بود. مدیریت کشش پورشه (PTM) همچنین برای مطابقت با نیازهای رانندگی با روحیه Macan T تنظیم شده است و به طور خاص با یک سوگیری توزیع نیرو در محور عقب تنظیم شده است تا به Macan T کمک کند تا از پیچ ها شتاب بیشتری بگیرد.

Macan T، 2022، پورشه AG

هنگامی که به سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​اختیاری با PASM مجهز شده است، Macan T به میله های ضد غلت مخصوص مدل مجهز شده است که برای کاهش بیشتر چرخش بدنه و افزایش وضوح هندلینگ خودرو سفت شده اند. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+)، که با ویژگی‌های چابک مدل T سازگار شده است، می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای تشدید بیشتر دینامیک رانندگی اضافه شود.

نشانه های یک ظاهر طراحی منحصر به فرد در داخل و خارج

عناصر طراحی با رنگ فلزی خاکستری عقیق در جلو، کنار و عقب Macan T این خودرو را از سایر مشتقات در محدوده مدل متمایز می کند. رنگ کنتراست انحصاری در تریم جلو، آینه‌های بیرونی، تیغه‌های جانبی، اسپویلر سقف و آرم‌های عقب دیده می‌شود. لوله‌های اگزوز اسپرت و دور پنجره‌های جانبی به رنگ مشکی براق استاندارد هستند و تیغه‌های کناری دارای نشان «Macan T» به رنگ مشکی هستند. مجموعه‌ای از چرخ‌های ۲۰ اینچی طرح Macan S که به‌طور انحصاری در این نوع در رنگ تیتانیوم تیره و یک اندازه بالاتر از چرخ‌های Macan معمولی (۱۹ اینچی) موجود است، به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. مشتریان می توانند از میان 13 رنگ استاندارد، متالیک یا خاص برای نمای بیرونی انتخاب کنند.

 

فضای داخلی Macan T محیط متمایز خود را دارد تا بر ماهیت خودرو متمرکز بر علاقه مندان به رانندگی تأکید کند. صندلی‌های اسپرت گرم‌کن با قابلیت تنظیم الکتریکی هشت جهته استاندارد دارای روکش داخلی هستند. مرکز صندلی‌های جلو و صندلی‌های عقب بیرونی با الگوی Sport-Tex Stripe تعبیه شده‌اند و تکیه‌گاه‌های جلو هر کدام دارای یک تاج برجسته پورشه هستند. رنگ متضاد نمای بیرونی در داخل خودرو به شکل دوخت نقره ای تزئینی روی صندلی ها، پشت سری ها و فرمان ادامه دارد.

تجهیزات استاندارد داخلی همچنین شامل یک فرمان اسپرت GT با گرمکن چند منظوره، کرونومتر Sport Chrono در قسمت بالای داشبورد، و حفاظ‌های رکاب در آلومینیومی مشکی با نشان برجسته Macan T است.

 

Macan T از تمام عناصر جدید نسل مدل Macan که در سال گذشته به روز شد، مانند کنسول مرکزی جدید با عناصر لمسی لمسی، محفظه فضای باز بزرگتر، صندلی‌های استاندارد گرمکن جلو و اهرم دنده کوتاه‌تر بهره می‌برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *