معایب رانا پلاس جدید

تاریخچه  

راناپلاس خودروی ملی دیگر که از سال 1399 وارد بازار ایران شده است . این خودرو در واقع از سال 1392 وارد بازار شد و بعنوان یک خودروی اقتصادی در بازار ایران وارد شد . راناپلاس درواقع الهام گرفته از خودروی 206 صندوق دار می باشد . 206 صندوق دار نیز از سال های 1387 وارد بازار شد و در واقع این خودرو نسخه ی اقتصادی از 206 صندوق دار می باشد . رانا در مدلهای 1400 سی سی و 1600 سی سی عرضه شد .

شاید جالب باشد که بدانید رانا در واقع همان 206 با همان اتاق و با همان حجم از صندوق عقب و طول و عرض می باشد . این خودرو در واقع نمای عقبی با شباهت عجیب به غورباقه می باشد . این خودرو در ورود خود به بازار به دلیل قیمت مناسبی که حدود 20 ملیون تومان باشد فروش نسبتا مناسبی را به خود اختصاص داد .

و اما راناپلاس چه مزایا و معایبی دارد ؟ 

کمی در مورد راناپلاس تقریبا تازه وارد بخواهیم که صحبت کنیم به تغییرات چشم گیری دست پیدا خواهیم کرد . رانا پلاس به یکباره در سال 1399 تغییر پیدا کرد . این خودرو تغییرات ظاهری که در رانا معمولی عیب محسوب می شد اصلاح شد و به سبک خودروی تقریبا کمی بروز تر تبدیل شد .

چراغ های جدید 

در بخش چراغ ها چراغ های قدیمی و جدید راناپلاس را در عکس میبینیم . راناپلاس دارای چراغ های LED جدید می باشد که در طراحی جدید شاهد آن هستیم . چراغ های قبلی الهام گرفته از پژو 206 اما کمی پیرمردانه تر بود که در نسخه ی جدید با اضافه کردن نوار جدید با بخش بالای چراغ خیلی خیلی جذاب شده و در واقع از طراحی منسوخ شده خود فاصله گرفته است .

در بخش چراغ های عقبی نیز از چراغ های ledجذابی در بخش استپ ها به کار گرفته شده است . چراغ های عقبی خیلی جذاب شده است و نمای فوق العاده زیبا و هارمونی زیبایی را به کار داده است . در بخش چراغ ها محسوس ترین نوع تغییرات را داشتیم و اما چراغ های جدید نجات دهنده ترین بخش طراحی ظاهری محسوب می شوند .

طراحی جانبی 

در بخش جانبی رانا پلاس با رانا معمولی تفاوت هایی هم چون یک پارچه شدن رنگ زه های کنار درها و هم چنین استفاده از راهنمای روی اینه های جانبی که همان آینه های پژو 207 می باشند باید اشاره نمود . زه های استفاده شده در این بخش در واقع همان زه های پژو 207 می باشد . در رانا معمولی زه های درب ها هم رنگ بدنه نبود و آینه نیز همانند آینه های پژو پارس فرم مستطیلی شکل خود را داشت .

در مدل های اولیه ی رانا از رینگ  آلمنیومی استفاده می شد که در این مدل ها به طور کلی از قالپاق استفاده میشود . البته رانای معمولی فقط در سال های اولیه از رینگ  آلمنیومی بهره مند می شد و در سال های 94 به  بعد دیگر خبری از رینگ المنیومی نبود . در نمای جانبی نیز دقیقا یاد پژو 206 صندوق دار می افتید و فاصله ی چرخ ها از سطح زمین تغییرات چشم گیری نکرده . در این خودرو همانند خودروهای ایرانی دیگر فاصله ی چرخ ها از سطح زمین تا گلگیرها بسیار زیاد است و کمی نمای بدی را در خودرو ایجاد می کند . البته این قابلیت خودروهای ایرانی را برای جاده های پر از دست انداز مناسب نموده است .

طراحی داخلی 

در بخش داخلی تغییراتی هم چون تغییر نمای غربیلک فرمان ، تغییراتی هم چون صندلی های بهتر و نرم تر ، داشبورد با کیفیت بالاتر ، طرح کربنی داشبورد و تغییر کردن نمای کلید های شیشه ها از تغییرات بسیار چشم گیر این خودرو محسوب می شود . استفاده از فرمان 207 در این خودرو و اغییرات ظاهری کوچک در این خودرو بسیار بسیار داخل خودرو را دلچسب تر از قبل نموده است . اما هم چنان نبود تهویه اتومات در این خودرو به چشم می خودرو . واقعا چرا ایرانخودرو برای این خودرئ از تهویه اتوماتیک بهره مند نشده است ؟؟

معایب رانا پلاس 

در بخش معایب راناپلاس هم معایبی خاصی برای این خودرو در قیمت 300 ملیون تومانی آن نمی توان گرفت . از معیبی که رد این خودرو می توان به آن اشاره کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  1. سروصدای جزئی اتاق ماشین در دست انداز ها
  2. خشکی تعویض دنده ها
  3. فن های متعدد
  4. عدم تهویه مطبوع اتوماتیک

ممنون از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید . frkpower ارائه دهنده تخصصی تسمه تایم برای خودروهای ایرانی و خارجی می باشد . برای خرید انواع تسمه تایم به بخش شاپ ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *