مزایای تعویض فیلتر هوا ماشین


شاید به نظر برسد که بررسی و تعویض منظم فیلتر هوا مهم نیست، اما حقیقت این است که فیلترهای هوا برای حفظ عملکرد خودرو شما ضروری هستند. این فیلتر از ورود ذرات ریز به موتور و ایجاد صدمات بالقوه گران جلوگیری می کند (ادامه مطلب را اینجا بخوانید ). اما، همانطور که در زیر می توانید بخوانید، این تنها مزیت نیست.

1. راندمان سوخت بالاتر 

بسته به نوع و مدل خودرو، تعویض فیلتر هوای مسدود شده می تواند باعث افزایش راندمان سوخت و بهبود شتاب شود. هنگامی که شما از این موضوع آگاه هستید، جایگزین کردن آنها به طور منظم منطقی است.

چگونه یک فیلتر هوا می تواند مسئول این تفاوت باشد؟ فیلتر هوای کثیف یا آسیب دیده، مقدار هوایی را که به موتور خودروی شما سرازیر می‌شود، محدود می‌کند و باعث می‌شود که بیشتر کار کند و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف کند. از آنجایی که موتور برای سوزاندن هر لیتر سوخت به بیش از 10000 لیتر اکسیژن نیاز دارد، مهم است که این جریان هوا را محدود نکنید.

2. کاهش انتشار

 

فیلترهای هوای کثیف یا آسیب دیده جریان هوا را به موتور کاهش می دهند و تعادل هوا و سوخت خودرو را تغییر می دهند. این عدم تعادل می‌تواند شمع‌ها را خراب کند و باعث شود که موتور از کار بیفتد یا در حالت بیکار باشد. افزایش لجن موتور؛ و چراغ  چک روشن می شود. مهمتر از آن، عدم تعادل همچنین تأثیر مستقیمی بر آلاینده های اگزوز خودرو شما دارد و به آلودگی محیط زیست کمک می کند.

فیلتر هوا

3. عمر موتور را افزایش می دهد

ذره‌ای به کوچکی یک دانه نمک می‌تواند از فیلتر هوای آسیب‌دیده عبور کند و به قطعات داخلی موتور مانند سیلندرها و پیستون‌ها آسیب برساند، که تعمیر آن می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. به همین دلیل است که تعویض منظم فیلتر هوا بسیار مهم است. یک فیلتر هوای تمیز برای جذب کثیفی و ذرات از هوای بیرون طراحی شده است و از رسیدن آنها به محفظه احتراق جلوگیری می کند و احتمال اینکه شما با هزینه تعمیر بالا مواجه شوید را کاهش می دهد.

فیلترهای هوا را تعویض کنید

طبیعتاً فیلترهای هوا باید به محض مشاهده هرگونه آسیب تعویض شوند. با این حال، برای حفظ عملکرد هر چه بهتر خودرو، توصیه می شود که فیلترهای هوای خود را حداقل 19000 تا 24000 کیلومتر تعویض کنید. اگر مکرراً در شرایط گرد و غبار رانندگی می کنید، این فاصله زمانی باید کاهش یابد. بهتر است برنامه تعمیر و نگهداری خودروی خود را که توسط سازنده ارائه شده است بررسی کنید تا مناسب ترین زمان بندی را برای مدل و مدل خودروی خود بدست آورید.

ارزان و سریع

تعویض فیلتر هوا آسان، سریع و کم هزینه است. با این حال، طیف گسترده ای از فیلترهای هوا در بازار موجود است و مهم است که شما فیلتر مناسبی را برای مدل و مدل ماشین خود تهیه کنید. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا بدانید به کدام نوع نیاز دارید و در کجای خودروی شما قرار دارد. در اینجا بدانید که تعویض فیلتر هوا چقدر آسان است .

فیلتر هوا

چرا باید از رانندگی با فیلتر هوای مسدود خودداری کنید؟

  • تلفات نیرو: سیستم های مدیریت موتور مدرن، مقدار سوختی را که باید در فشار منیفولد ورودی تزریق شود، محاسبه می کنند. اگر فیلتر هوا مسدود شده باشد و زباله در هوای ورودی وجود داشته باشد، داده ها مخدوش شده و قدرت موتور کاهش می یابد.
  • دود سیاه: اگر جریان هوا به دلیل گرفتگی فیلتر کاهش یابد، گازوئیل بیش از حد تزریق می شود و باعث احتراق ناقص می شود که به نوبه خود منجر به انتشار دود سیاه اگزوز می شود.
  • آسیب موتور: اگر فیلتری با راندمان پایین به موقع تعویض نشود، یک اثر گلوله برفی ایجاد می شود: ذرات وارد شده و باعث آسیب به موتور می شوند، قطعات کوچکی از اجزای موتور شل شده و میزان گرد و غبار در موتور افزایش می یابد.
    و در نهایت باعث خرابی یا خرابی موتور می شود.
  • افزایش مصرف سوخت: فیلتر مسدود شده اختلاف فشار بیشتری بین اتاقک تمیز و کثیف ایجاد می کند که می تواند منجر به انتشار ذرات شود. در خودروهای جدیدتر، این می تواند باعث خوانش نادرست سنسور شود. در اتومبیل‌های قدیمی‌تر، این می‌تواند یک اثر دریچه گاز داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *