چرا ماشین من هنگام گاز دادن یا وقتی ناگهانی ترمز می کنم قدرتش کم می شود ومی لرزد؟


فهرست مطالب

  • باعث می شود که ماشین من هنگام گاز دادن یا ترمز ناگهانی تکان بخورد
    • ماشین من هنگام گاز دادن یا ترمز ناگهانی تکان می‌خورد: کویل
    • شمع با تماس بد یا کلاه فرسوده
    • شمع با سرامیک علامت دار یا آسیب دیده

چه به دلیل گذشت سال ها و چه به دلیل عادت های رانندگی، زمانی فرا می رسد که تعجب می کنید که چرا ماشین من هنگام گاز گرفتن یا ترمز ناگهانی تکان می خورد و قدرت را از دست می دهد؟

حقیقت همه چیز این است که تکان‌های خودرو هرگز عادی نیستند و ظاهر آن‌ها باید نشان دهنده مراجعه به مکانیک در اسرع وقت باشد. با این حال، اگر شما یکی از کسانی هستید که به دنبال منشأ چیزها می‌گردید، این دلایل احتمالی کشیدن و از دست دادن قدرت خودرو هنگام گاز دادن یا ترمز کردن می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید مشکل از کجاست.

 

باعث می شود که ماشین من هنگام گاز دادن یا ترمز ناگهانی تکان بخورد

باید بدانید که تمام قطعات خودروی شما عمر مفیدی دارند و این شما هستید که حداکثر استفاده را از آنها ببرید. اگر هنگام شتاب گیری یا ترمز کردن خودروی شما تکان بخورد و قدرت خود را از دست بدهد، به احتمال زیاد خطا از یکی از این عناصر است.

ماشین من هنگام گاز دادن یا ترمز ناگهانی تکان می‌خورد: کویل

به خاطر داشته باشید که سیم پیچ ماشین شما مستقیماً با کامپیوتر آن کار می کند. به عبارت دیگر، اگر سیم پیچ از کار بیفتد، ابتدا خود را در نقص کامپیوتر خودرو نشان می دهد که در صورت عدم رسیدگی به موقع، آسیب کامل و غیرقابل برگشتی به آن وارد می شود.

یک سیم پیچ سوخته باعث تکان دادن موتور می شود . تشخیص یک سیم پیچ آسیب دیده آسان است، زیرا حباب ها در خارج به دلیل گرم شدن بیش از حد ظاهر می شوند.

زمانی که مقره های داخل سیم پیچ از کار می افتند، یک اتصال کوتاه ایجاد می شود که به طور کامل به سیم پیچ آسیب می زند و سپس به کامپیوتر خودرو منتقل می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم پیچ و تکان خوردن خودرو در هنگام شتاب گیری یا ترمز ، تعویض کل بسته کویل است.

شمع ضعیف شده یا وایر فرسوده 

روغن، گرد و غبار و رطوبت عامل اصلی آسیب شمع ها هستند. اگر عایق های کابل به دلیل مواد افزودنی موجود در روغن آسیب ببینند، باعث شکستن آنها و نرسیدن جرقه به الکترود روی شمع می شود.

یکی دیگر از دلایل کشیده شدن و قطع برق خودروی شما می تواند شمع بد باشد. اگر ماشین شما شروع به نشت روغن کند، که عمدتاً واشر درپوش شیر برقی را فرسوده است، می توانید مشکلات در شیر PCV را تشخیص دهید و سپس به شمع ها آسیب برساند.

شمع با سرامیک علامت دار یا آسیب دیده

سرامیک شمع زمانی که سیم عایق جرقه ای ایجاد می کند که به جای وارد شدن به نوک آن، به سمت سرامیک منحرف می شود، زخم ها را نشان می دهد.

خرابی سرامیکی شمع‌ها، انفجارهایی را که این خرابی ایجاد می‌کند سرکوب می‌کند و باعث می‌شود خودروی شما هنگام رانندگی تکان بخورد.

حقیقت این است که عیوبی که باعث می‌شود خودروی شما هنگام ترمز یا شتاب گیری به سرعت حرکت کند و قدرتش را از دست بدهد ، به راحتی قابل تشخیص است. علاوه بر این، ایده آل این است که تعمیر و نگهداری اصلاحی قطعات را برای جایگزینی قطعاتی که دیگر کار نمی کنند و در شرایط عالی قرار دارند، انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *