5 مشکل جدی رادیاتور ماشین


رادیاتور خودرو یکی از قطعات مهم در خودرو می باشد که توجه به سلامت آن از واجبات استفاده از خودرو به خصوص در زمستان می باشد . با ما همراه باشید تا به 5 مشکل در خودروی خود بپردازیم . با ما همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم .

مشکلات رایج رادیاتور

قبل از یادگیری در مورد رایج ترین مشکلات رادیاتور، دانستن اینکه چه نقشی در ماشین شما ایفا می کند، مکان خوبی برای شروع است. رادیاتور وسیله نقلیه شما ستاره سیستم خنک کننده شما است، در حالی که مایع خنک کننده، ترموستات و پمپ آب اجزای پشتیبانی کننده ضروری هستند.

وظیفه رادیاتور خنک کردن مایع خنک کننده داخل وسیله نقلیه شما است. این به حفظ دمای بهینه موتور کمک می کند. هنگامی که گرمای داخل موتور شما شروع به افزایش می کند، ترموستات باز می شود و پمپ آب مایع خنک کننده را به سراسر رادیاتور فشار می دهد.

هنگامی که مایع خنک‌کننده به دمای ایده‌آل رسید، دوباره به داخل موتور فرستاده می‌شود تا قطعات را طی کند و خنک کند. بدون یک سیستم خنک کننده و رادیاتور موثر، موتور شما دائماً در معرض خطر داغ شدن بیش از حد خواهد بود. در اینجا چند مشکل وجود دارد که ممکن است در صورتی که خودروی شما مشکل خنک کننده داشته باشد، با آن مواجه شوید.

نشتی مایع خنک کننده

در حالی که نشتی رادیاتور می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود، خوردگی رادیاتور و شیلنگ ها و اجزای اطراف آن معمولاً منجر به این مشکل می شود. از زنگ زدگی، سوراخ، خرابی، فشار بیش از حد و موارد دیگر، اگر متوجه شدید مایعات چسبنده و رنگ روشن زیر وسیله نقلیه خود مشاهده کردید، ضروری است که رادیاتور خود را بررسی کنید. بدون مایعاتی که موتور شما برای حفظ دمای داخلی خود به آن نیاز دارد، ممکن است خیلی داغ شود.

خرابی ترموستات و پمپ آب

رادیاتور شما به طور هماهنگ با پمپ آب و ترموستات کار می کند. هنگامی که یکی از این اجزا به درستی کار نمی کند، موتور شما ممکن است از مایعاتی که برای خنک ماندن نیاز دارد محروم شود. اگر پمپ آب معیوب شود، مایع خنک کننده آنطور که باید گردش نمی کند. و هنگامی که ترموستات خراب شود، ممکن است دو اتفاق بیفتد: ممکن است بسته شود و سیستم وسیله نقلیه شما نتواند بداند چه زمانی مایع خنک کننده را به رادیاتور رها کند که می تواند باعث گرم شدن سریع شود یا ممکن است باز بماند و اجازه ندهد وسیله نقلیه شما به آن برسد.

هر دوی این مشکلات می تواند رادیاتور شما را در معرض خطر انجام ندادن کار خود قرار دهد – بنابراین، موتور و سایر قطعات مهم خودرو شما را خراب می کند. اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است فورا این قطعات را تعویض کنید.

رادیاتور زنگ زده

یکی دیگر از مشکلات رایج رادیاتور زنگ زدگی داخلی است. وقتی مایعات، اجزای فلزی و الکتریسیته را در نظر بگیرید که دائماً در موتور جریان دارند، مشخص می شود که اکسیداسیون، زنگ زدگی و خوردگی یک تهدید واقعی برای سیستم خنک کننده شما هستند. هنگامی که ولتاژ مسیری را از طریق مایع خنک کننده پیدا می کند، می تواند باعث آسیب الکترولیز شود که می تواند منجر به زنگ زدگی داخلی، سوراخ شدن یا پوسته شدن سیستم خنک کننده شود. زنگ زدگی می تواند منجر به سوراخ ها و نشتی شود که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد، کاهش عملکرد رادیاتور و آسیب به تمام اجزای آن شود.

در حالی که رادیاتور زنگ‌زدگی رایج است، افرادی که در آب و هوای سردتر و خشن‌تر زندگی می‌کنند ممکن است به دلیل نمک جاده دچار زنگ‌زدگی از بیرون رادیاتور شوند. در این صورت، بهتر است رادیاتور خود را بیشتر بررسی کنید. اغلب اوقات زنگ زدگی داخلی از طریق مایع خنک کننده شما قابل مشاهده است. اگر رنگ آن قهوه ای یا قرمز مایل به قرمز باشد، می تواند نشانه زنگ زدگی داخل رادیاتور باشد. اگر چنین است، رادیاتور خود را توسط یک تکنسین حرفه ای در Firestone Complete Auto Care بررسی کنید.

ایجاد لجن در رادیاتور 

هنگامی که رسوبات معدنی، زباله‌ها و زباله‌های رادیاتور شما را مسدود می‌کند، توزیع صحیح مایع خنک‌کننده دشوار می‌شود. یک دستگاه کوچکتر شبیه رادیاتور در داشبورد وجود دارد به نام هسته گرمکن که در صورت تمایل راننده برای گرم کردن فضای کابین استفاده می شود. تجمع لجن می تواند منجر به خرابی گرمایش داخل کابین خودرو شود و حتی ممکن است منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو شود. یکی از بهترین راه‌ها برای حل این مشکل قبل از اینکه روی اجزای دیگر تأثیر بگذارد، بازرسی سیستم خنک‌کننده و تعویض مایع خنک‌کننده است.

گرم شدن بیش از حد

از آنجایی که رادیاتور، پمپ آب و ترموستات همه با هم کار می کنند تا سیستم خنک کننده را فعال و فعال نگه دارند، اگر یکی از اجزای آن از کار بیفتد، این می تواند برای بقیه عذاب باشد. به همین دلیل است که تمام موارد فوق می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو شود.

وقتی فن(های) برقی وسیله نقلیه شما یا کلاچ رادیاتور فن از کار بیفتد، ممکن است متوجه شوید که دماسنج شما دائماً بالاتر از علامت حرارت بالا می رود – به خصوص در تابستان. همچنین ممکن است بخار از زیر کاپوت را مشاهده کنید. اگر متوجه گرمای بیش از حد شدید یا خرابی خودرو در بزرگراه شدید ، خطرات خود را روشن کنید و یک مکان امن برای عقب نشینی پیدا کنید. رانندگی را تا رفع مشکل متوقف کنید زیرا ممکن است برای همیشه به اجزای موتور آسیب برساند. دانستن نحوه خنک کردن موتورهای با گرمای بیش از حد برای عمر وسیله نقلیه شما بسیار مهم است.

برای دیدن سایر آموزش ها به بخش وبلاگ  ما مراجعه نمایید . 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *