آموزش تعویض رادیاتور خودرو


  1. به همه چیزهایی که برای این کار نیاز دارید فکر کنید و لیستی تهیه کنید. بسته به اینکه چقدر می خواهید به عمق بروید یا بودجه شما چقدر بالا است، این لیست می تواند تغییر کند. لیست اصلی شامل رادیاتور و خنک کننده است. همچنین ممکن است به آستین، گیره شلنگ، مهره ها و پیچ های مختلف و ترموستات نیاز داشته باشید.


    2
    به لوله ها و اتصالات رادیاتور و خروجی آن نگاه کنید. لوله ها را خرد کنید تا ببینید خراب شده اند یا خیر. اگر هر یک از لوله ها دارای برآمدگی در گیره ها یا دارای ترک یا لکه های نرم هستند، آنها را تعویض کنید. همچنین اگر زیپ‌بندها خم شده‌اند یا سفت نمی‌مانند، آن‌ها را تعویض کنید. ترموستات را تعویض کنید زیرا ارزان است و در حال حاضر تمام مایع خنک کننده را از سیستم تخلیه می کنید.
    3

    اگر هنگام فشار دادن لوله ها صدای جیر جیر می شنوید، احتمالاً در سیستم خنک کننده خود زنگ زدگی ایجاد شده است. سیستم قبل از پر کردن آن با مایع خنک کننده جدید باید آبکشی شود. کیت هایی برای انجام این کار برای فروش در قطعات خودرو مورد اعتماد شما وجود دارد، اما اگر ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

    • مایع قدیمی را در ظرف مخصوصی خالی کنید تا بتوانید آن را دور بریزید. (بسیاری از رادیاتورها دارای درپوش قابل جابجایی در پایین هستند)
    • ترموستات را بیابید و بردارید.
    • لوله بالای مایع خنک کننده را پیدا کرده و بردارید.

    • شیلنگ باغچه ای را در جایی قرار دهید که شیلنگ خنک کننده بالایی وارد موتور می شود.

    • آب را روشن کنید و اجازه دهید تا زمانی که آبی که خارج می شود تمیز شود.

    • مخزن مایع خنک کننده را بردارید و آن را نیز بشویید.

    • تمام آب را تخلیه کنید و ترموستات و مخزن مایع را دوباره نصب کنید.

    4

    اکنون که همه چیز مورد نیاز خود را دارید و (در صورت لزوم) سیستم را تمیز کرده اید، آماده حرکت هستید! اگر هنوز این کار را نکرده اید، خنک کننده قدیمی را در ظرف مخصوص خالی کنید تا بتوانید آن را دفع کنید. (بسیاری از رادیاتورها دارای درپوش قابل جابجایی پایینی هستند) و ترموستات را بردارید.

    5
    تمام لوله های منتهی به رادیاتور را پیدا کرده و جدا کنید. برای جلوگیری از شکستگی، روی تمام زیپ‌ها از روغن نافذ مخصوص استفاده کنید. در برخی خودروها ممکن است رادیاتور کوچکی برای خنک کردن روغن گیربکس در داخل رادیاتور اصلی طراحی شده باشد، مراقب باشید روغن گیربکس را که با جدا کردن آن خارج می شود (حتی آن قوطی روغن) جمع آوری کنید. مراقب باشید، زیرا مایعات مختلفی که خارج می شوند، همه بسیار سمی هستند.
    6
    محل اتصال فن رادیاتور و سایر اجزای الکتریکی را پیدا کرده و جدا کنید. معمولاً برای جدا کردن رادیاتور باید نگهدارنده فن را بردارید. باید مستقیماً به رادیاتور پیچ شود. برای جلوگیری از شکستن پیچ ها از روغن نافذ استفاده کنید!
    7
    به رادیاتور خود نگاه کنید. نباید شیلنگ، اتصالات برقی وجود داشته باشد و باید فضای کافی برای برداشتن داشته باشد. اگر نه، وضعیت را تعیین کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی را حذف کنید.
    8

    وقتی آماده شدید، ببینید رادیاتور چگونه به ماشین شما وصل شده است. معمولاً براکت‌هایی در بالا به ماشین بسته می‌شود و قسمت پایین روی پایه‌های لاستیکی قرار می‌گیرد. براکت های بالایی را جدا کرده و رادیاتور را بلند کنید. اگر خاموش شد، تبریک می گویم! در غیر این صورت، دیوانه وار نکشید و سعی نکنید اهرم فشار دهید. به خوبی به آن نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا پیچ و مهره دیگری را مشاهده می کنید.

    9برای نصب رادیاتور جدید، به ترتیب معکوس به جداسازی قطعاتی که به تازگی انجام شده است، ادامه دهید. به یاد داشته باشید که گیره های شلنگ را بیش از حد سفت نکنید. سعی کنید تمام قطعاتی را که جدا کردید به خاطر بسپارید! اگر حتی کانکتور موتور فن یا یک اتصال کوچک بین دو لوله را فراموش کنید، در خطر هدر دادن زمان و تلاش غیرضروری هستید

    10

    بعد از اینکه همه چیز را دوباره جمع کردید، سیستم را با مایع خنک کننده پر کنید. برای این کار درپوش بالایی رادیاتور را بردارید و آن را پر کنید تا ببینید مایع به چند اینچ از لبه می رسد. موتور را روشن کنید (اما گاز ندهید)، سطح مایع کاهش می یابد زیرا موتور شروع به کار سیستم می کند. به پر کردن رادیاتور ادامه دهید تا سطح رادیاتور ثابت شود. سپس درپوش را دوباره روی آن قرار دهید و آن را سفت کنید. در نهایت، مخزن مایع خنک کننده را تا سطح پر کنید. اگر روغن گیربکس در حین جداسازی ریخته شده است، سطح آن را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد روغن جدید جدید عوض کنید .
    برای خرید تسمه تایم با بهترین قیمت به قسمت SHOP ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *