علائم خرابی|تشخص|تعمیر پمپ بنزین ماشین


ماشین شما تکان می خورد، برق را از دست می دهد یا بد روشن می شود ؟ اینها می توانند نشانه های معیوب پمپ بنزین باشند. در این صورت باید سریع عمل کنید، زیرا خطر خرابی کامل خودرو وجود دارد. ما همه چیزهایی را که باید در مورد پمپ بنزین بدانید را فاش می کنیم و دستورالعمل های گام به گام نحوه تعویض آن را خودتان ارائه می دهیم.

فهرست مطالب

عملکرد پمپ بنزین

پمپ بنزین که به آن پمپ بنزین نیز می گویند برای تامین سوخت استفاده می شود. سوخت را از مخزن سوخت در جهت موتور می رساند . در آنجا سوخت توسط واحد تزریق به داخل سیلندرها تزریق می شود. پمپ بنزین اساساً سوخت بسیار بیشتری نسبت به پمپ تزریق می دهد. سوخت اضافی تحویلی از طریق خط برگشت به مخزن سوخت باز می گردد.

در اکثر خودروها، پمپ به عنوان یک ماژول کامل تحویل سوخت با یک شناور به عنوان سنسور مخزن در پشت باک نصب می شود . این پمپ درون مخزن نامیده می شود . از سوی دیگر، برخی خودروها یک پمپ درون خطی در جایی در مسیر خط سوخت نصب کرده اند. بیشتر پمپ های بنزین دارای انرژی الکتریکی هستند . به این ترتیب می توان آنها را بهتر در کنترل موتور ادغام کرد. از پمپ های مکانیکی یا پنوماتیکی نیز در خودروهای قدیمی استفاده می شود.

پمپ سوخت Bild4-kraftstoffpumpe-kaufen-auto - علائم، تشخیص و توصیه در مورد نحوه تغییر آن توسط خودتان
پمپ سوخت
دور
9.90 یورو
هم اکنون خریداری کنید

تفاوت بین پمپ های جریان و پمپ های جابجایی مثبت چیست؟

Bild2-moderner-Tanksender-mit-Fuel-Pump-Auto Fuel پمپ - علائم، تشخیص و توصیه در مورد نحوه تغییر آن توسط خودتان

پمپ های جریان و پمپ های جابجایی از نظر ساختار و منطقه کاربرد متفاوت هستند. پمپ های جریان بیشتر در موتورهای بنزینی استفاده می شوند . تیغه ها یا پره های کوچکی دارند و با چرخش پروانه پمپ می کنند. این پمپ قدرت کمتری دارد اما بسیار بی صدا کار می کند.

پمپ جابه جایی عمدتاً در موتورهای دیزلی استفاده می شود. در اینجا، همانطور که از نام آن پیداست، مایع با جابجایی پمپ می شود. مزیت بزرگ این است که این نوع پمپ با هر ویسکوزیته ای قابل اطمینان است و بنابراین برای دیزل در زمستان نیز مناسب است. نقطه ضعف ساختار پیچیده تر است .

 

 

 

آیا پمپ بنزین جزء فرسوده محسوب می شود؟

پمپ بنزین اساساً بزرگ است و سوخت بسیار بیشتری نسبت به رانندگی معمولی ارائه می دهد. حتی در بار کامل هم به محدودیت های خود نمی رسد. به دلیل استفاده کم , سایش بسیار کمی وجود دارد . یک پمپ بنزین معمولاً سالها و چندین 100000 کیلومتر کار می کند. با این حال، در خودروهای قدیمی‌تر با مسافت پیموده شده، همیشه نشانه‌های سایش تدریجی وجود دارد .

علائم خرابی پمپ بنزین چیست؟

تشخیص پمپ بنزین معیوب کار دشواری است زیرا علائم معمولاً به تدریج و به طور ناهموار ظاهر می شوند . بسته به میزان سوختی که پمپ در هر ثانیه می گیرد، علائم نیز می توانند بالا و پایین شوند. این امر تشخیص را حتی برای متخصصان دشوار می کند.

علائم رایج کاهش عملکرد پمپ عبارتند از:

  • کمبود قدرت موتور
  • لرزش موتور
  • شتاب ناهموار، تا حدی وابسته به سرعت
  • موتور بد شروع میشه
  • مصرف سوخت اندکی افزایش می یابد
  • چراغ موتور، ورود به حافظه خطا را بررسی کنید
  • خرابی پمپ: خرابی کامل موتور

چگونه نقص پمپ بنزین را تشخیص دهید؟

Bild3-alte-defective-fuel-pump پمپ سوخت - علائم، تشخیص و توصیه در مورد نحوه تعویض آن توسط خودتان

شما به راحتی می توانید یک شکست کامل را تشخیص دهید : کلید احتراق را در موقعیت دو قرار دهید . در این مرحله، پمپ بنزین باید راه اندازی شود و برای یک تا سه ثانیه پمپ شود. این صدا به وضوح شنیده می شود اگر شما یا یک کمک کننده گوش را نزدیک پمپ قرار دهید .

تشخیص قابل اعتماد بر اساس علائم دیگر دشوار است ، زیرا خطاهای دیگر نیز می توانند این مشکلات را ایجاد کنند. بهترین راه خواندن حافظه خطا است . ممکن است یک پیام مناسب از واحد کنترل موتور در اینجا وجود داشته باشد، به عنوان مثال “سرعت تحویل ناکافی پمپ”.

اگر چنین پیغام خطایی پیدا کردید ، دقیقاً دو احتمال وجود دارد : پمپ سوخت کافی تحویل نمی دهد یا به دلیل نشتی ناپدید می شود . در پارکینگ، به دنبال نقاط مرطوب زیر ماشین باشید. اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد و                                                           خودرو به هیچ وجه سوختی را از دست ندهد، پمپ دیگر به اندازه کافی تحویل نمی دهد.

عواقب خرابی پمپ بنزین چیست؟

نتیجه این است که مقدار مناسب سوخت تحویل نمی شود و موتور با سوخت زیاد یا کم کار می کند . هر دو با تنظیم احتراق روی عملکرد بالا تداخل دارند. عواقب آن عبارتند از کارکرد خشن , عملکرد موتور که اغلب به عنوان تابعی از تعداد دورها و مقادیر انتشار ضعیف کاهش می یابد .

علاوه بر عواقب فنی، مشکلات قانونی نیز وجود دارد . راندن خودرو با آلایندگی بد ممنوع است و جریمه نقدی دارد. این همچنین عواقبی برای TÜV دارد: خودرو در این شرایط بازرسی اصلی را نمی گذراند و برچسب جدیدی دریافت نمی کند .

آموزش تعویض پمپ بنزین

آیا پمپ بنزین ماشین شما فرسوده شده است؟ سپس دستورالعمل های ما را برای تبادل خود دنبال کنید. خود تغییر معمولاً پیچیده نیست. در بسیاری از خودروها، تنها به یک کلید مخصوص برای شل کردن واحد تحویل سوخت از باک نیاز است.

برای تعویض پمپ بنزین طبق دستورالعمل نصب گام به گام ما، به ابزار و وسایل کمکی زیر نیاز دارید :

  • ست آچار سوکتی، آچار حلقه ای، آچار سر باز
  • پیچ گوشتی
  • سطل تمیز یا ظرف مشابه
  • کهنه
  •  ابزار برای جدا کردن پمپ بنزین

قبل از تعویض حتما این موارد رو بررسی کن

پمپ بنزین یکی از قطعات گران قیمت خودرو است. بنابراین باید از قبل دلایل دیگر را رد کنید تا بیهوده آنها را جایگزین نکنید. به ویژه نکات زیر را قبل از تعویض پمپ بنزین بررسی کنید :

  • خطوط نشتی
  • فیلتر بنزین مسدود شده است
  • خط سوخت مسدود یا پیچ خورده است
  • فیوز پمپ خاموش شد

1. آماده سازی

یک مکان مناسب انتخاب کنید . هنگام تعویض پمپ بنزین، بسته به موتور احتراقی، مقداری بنزین یا گازوئیل خارج می شود یا حتی داخل باک را در معرض دید قرار می دهید . یک مخلوط قابل اشتعال به سرعت از گازهای موجود در سوخت و هوا تشکیل می شود. نکات ایمنی زیر را حتما رعایت کنید :

  • تهویه مناسب
  • سیگار کشیدن، شعله های برهنه و آتش
  • باتری را جدا کنید تا جرقه نزند
  • کپسول های آتش نشانی آماده داشته باشید، به عنوان مثال. ب- خاموش کننده های ABC

اگر پمپ بنزین در باک نصب شده است، از پر نبودن باک مطمئن شوید . در غیر این صورت این خطر وجود دارد که مقدار زیادی سوخت به بیرون نشت کند. بهتر است پمپ را زمانی که مخزن نیمه پر است تعویض کنید.

2. پمپ بنزین را پیدا کنید

پمپ بنزین ماشین خود را پیدا کنید. معمولاً در پشت و نزدیک مخزن قرار دارد. با این خودروها معمولاً باید صندلی عقب را بردارید و احتمالاً روکش ها یا تشک های دیگر را بردارید. در زیر پوشش واحد تحویل سوخت را خواهید دید . پس از باز کردن درب، قسمت بالای این دستگاه را خواهید دید.

در برخی خودروها پمپ بنزین در خارج از باک نیز نصب می شود . در این صورت مسیر خط سوخت از باک تا موتور را پیدا کنید. در این حالت پمپ را می توان در زیر خودرو یا در محفظه موتور نصب کرد.

3. خطوط را قطع کنید

به محل دقیق کانکتور برق و خط سوخت توجه کنید. در صورت امکان از حالت اولیه عکس بگیرید .

حالا دوشاخه را از پمپ جدا کنید . به امنیت مکانیکی توجه کنید تا بتوانید دوباره از کانکتور استفاده کنید. سپس خط سوخت را که فیوز مکانیکی نیز دارد جدا کنید. یک ظرف و یک پارچه آماده برای گرفتن هر گونه سوخت ریخته شده داشته باشید. حالا خط سوخت را ببندید و باقی مانده ها را از داخل خودرو خارج کنید تا مخلوط خطرناکی تشکیل نشود.

4. پمپ بنزین را بردارید

هنگامی که پمپ در مخزن است، با یک مهره بزرگ که شبیه یک حلقه سیاه است محکم می شود. کلید سنسور مخزن برای باز کردن تمیز این مهره لازم است. مراقب باشید که خطوط را از راه دور نگه دارید .

هنگامی که مهره شل شد، می توانید پمپ بنزین را تعویض کنید . موقعیت نصب را یادداشت کنید و پمپ را به سمت بالا بردارید . هنگام جدا کردن مخزن، مراقب فرستنده آن باشید. اجازه دهید دستگاه برای مدت کوتاهی تخلیه شود، در سطل قرار دهید و از ماشین خارج کنید.

اگر پمپ خارج از مخزن است ، به پیوست نگاه کنید . پیچ ها یا مهره های نگهدارنده پمپ را باز کنید و اکنون پمپ را بردارید. اگر قطعات جدید ارائه نشد، قطعات کوچک را نگه دارید.

5. پمپ بنزین جدید نصب کنید

حال قبل از اقدام به تعویض واشر مخزن را تعویض کنید سپس واحد تحویل سوخت جدید را با دقت وارد کنید . به گیج سوخت توجه ویژه ای داشته باشید تا به درستی درج شود. هنگامی که پمپ بنزین در جای خود قرار گرفت ، مهره را دوباره ببندید .

حالا کابل برق و خط سوخت را وصل کنید. آنها را در همان مسیری که قبلاً نصب شده بودند قرار دهید. محل اتصال خط سوخت معمولاً با درپوش ایمنی پوشانده می شود . این کار از ریختن کثیفی به داخل پمپ در حین نگهداری یا نصب جلوگیری می کند. این درپوش را قبل از اتصال خط بردارید.

در صورت مونتاژ خارج از مخزن ، اکنون باید تمام قطعات کوچکی که به تازگی عرضه شده اند را تعویض کنید. سپس پمپ بنزین را همانند پمپ قدیمی نصب کنید. پمپ را همانطور که در نظر گرفته شده ببندید و لوله ها را وصل کنید .

6. تست اجرا و تست نشت

قبل از اینکه همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید، یک آزمایش نشت انجام دهید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماشین را روشن کنید. به دلیل سرعت جریان بالا، نشت به سرعت مشاهده می شود. پس از استارت زدن موتور، مطمئن شوید که سوختی در ناحیه پمپ نشتی نداشته باشد. در صورت لزوم، ماشین را خاموش کنید و مهره را کمی بیشتر سفت کنید. در طول اجرای آزمایشی، می توانید بررسی کنید که آیا چراغ موتور ناپدید شده است یا خیر .

7. مونتاژ

پس از اجرای آزمایشی، می توانید تمام قسمت های باقی مانده را مجدداً نصب کنید . تشک ها، روکش ها و صندلی عقب را دوباره به محل مربوطه خود وصل کنید. شما می توانید سوخت جمع آوری شده را دوباره پر کنید ، بنابراین سطل باید تمیز باشد. برخی از خودروها همچنین از شما می خواهند که حافظه خطا را به صورت دستی پاک کنید . اگر تمام قطعات مجدداً نصب شده باشند و خودرو در حال کار باشد، تعویض پمپ بنزین با موفقیت انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *