چرا ماشینم بوی بنزین می دهد

چرا ماشینم بوی بنزین می دهد . احتمالا براتون پیش اومده که داخل اتوموبیل خود نشسته اید و بوی بنزین از اتاق خودروی خود استشمام می کنید . اما علت بوی بنزین در اتاق خودروی شما چیست ؟ حتما بوی بنزین را جدی گیرید چون یکی از موارد وف قالعاده مهم و ایمنی در خودرو می باشد . با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم .

بوی ناشی از سوخت گیری 

بیایید بگوییم که شما به تازگی کار معمولی سوخت گیری باک خود را به پایان رسانده اید. وقتی از پمپ دور می‌شوید، به داخل کابین برمی‌گردید و متوجه بوی گاز می‌شوید. آنچه به احتمال زیاد اتفاق افتاده این است: آثار بنزین به وسیله نقلیه شما راه پیدا کرد. شاید قبل از اینکه دوباره وارد شوید، کمی گاز گرفتید. شاید بدون اینکه متوجه شوید مقداری روی دست یا لباستان ریخته اید. اگر اینطور است، نگران نباشید. بو باید در مدت کوتاهی از بین برود!

شل یا گم شدن درپوش بنرین 

شما به درستی می دانید که شما وارد یا بنزینی نریختید، پس چه چیزی می دهد؟ درپوش گاز خود را چک کنید بعد از سوخت گیری یادت رفت سفتش کنی؟ درست مانند هر درب دیگری، درپوش گاز به جلوگیری از خروج محتویات مخزن کمک می کند – در این مثال، از خروج گاز به شکل بخار جلوگیری می کند. اگر به طور تصادفی فراموش کرده اید کلاه خود را به طور کلی تعویض کنید، احتمالاً پاسخ مشکل خود را پیدا کرده اید. اگر هر دو مورد را بررسی کنید، خود کلاهک را بررسی کنید. اگر ترک خورده یا آسیب دیده باشد، ممکن است دود گاز به بیرون نشت کند.

واشر یا ارینگ درپوش روغن معیوب

یک دلیل رایج اما نادیده گرفته شده برای اینکه ماشین شما ممکن است بوی گاز بدهد، در واشر کلاهک روغن یا حلقه  قرار دارد. اگرچه این تعمیر معمولاً آسان و کم هزینه است، اما نادیده گرفتن آن می تواند کشنده باشد. کاپوت را باز کنید و اطراف درپوش روغن را بررسی کنید – اگر روغن و زباله روی درپوش سوپاپ مشاهده کردید، ممکن است ارینگ  قدیمی و نشتی داشته باشد. این اجازه می دهد تا دود از طریق سیستم HVAC وارد کابین شود و به همین دلیل است که بوی بنزین به مشام می رسد. ارینگ را نیز از نظر ترک بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کنید.

نشت از مخزن سوخت سوراخ شده یا خراب شده

مانند هر قسمت دیگری از وسیله نقلیه شما، مخزن سوخت شما نیز در معرض فرسودگی است. مکانیک شما می تواند تشخیص دهد که مخزن سوخت سوراخ شده، تخریب شده یا آسیب دیده است. با این حال، اگر متوجه وجود حوضچه های گاز در زیر ماشین خود شده اید، ممکن است مخزن شما نشتی داشته باشد. در هر صورت، مکانیک شما باید ارزیابی و تعمیرات را انجام دهد.

نشتی درلوله های سوخت وجود دارد

پیوند مهم بین مخزن سوخت و موتور شما، خط سوخت، نیز از سایش و پارگی معاف نیست. با گذشت سالها، مواد لاستیکی آن می تواند خورده و ترک بخورد که می تواند منجر به نشت گاز شود. در حالی که می توانید خود خط سوخت را بررسی کنید، یک متخصص باید فورا آن را تعمیر کند. در غیر این صورت، نشتی می تواند به گاز اجازه دهد تا با یکی از اجزای موتور داغ تماس پیدا کند و در نتیجه آتش سوزی شود.

شکستگی یا شل شدن شمع ها 

ممکن است هنگام استشمام بوی بنزین به فکر شمع ها نباشید، اما آنها بخش مهمی در رساندن جرقه به محفظه احتراق هستند. اگرخوب سفت نشده باشد و در جای خود قرار نگرفته باشند ، این امکان وجود دارد که حلقه آب بندی دود از محفظه احتراق به محفظه موتور درست در کنار سیستم تهویه نشت کند. وضعیت شمع های خود را به دقت بررسی کنید یا از مکانیک خود بخواهید که بررسی کند.درصدی عظیمی از مشکلات شما با بررسی شمع ها حل می شود .

نشتی انژکتور سوخت

در حالی که این موارد خیلی رایج نیستند، ممکن است نشتی در انژکتور سوخت شما رخ دهد. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً به دلیل آسیب‌دیدگی ارینگ یا درزگیر لاستیکی است که به بخار گاز اجازه می‌دهد از محفظه احتراق خارج شود. برای بررسی این موضوع، موتور را روشن کنید، اجازه دهید وسیله نقلیه شما گرم شود و بوی هوا را تست کنید. اگر بوی ناخوشایند بنزین را تشخیص دهید، این می تواند مقصر باشد. می توانید ارینگ یا مهر و موم لاستیکی  پوسیده یا خراب شده باشد . زیرا عمر این قطعات محدود می باشد و رد طول زمان خراب می شود .

 

دود اگزوز ماشین 

قسمت دیگری از خودروی شما که حاوی گاز است، دود اگزوز شماست. این دودها در نتیجه سوختن گاز برای شتاب دادن به ماشین شما هستند و قرار است به لوله اگزوز پمپ شوند و از ماشین شما دور شوند.

اگر قبل از مبدل کاتالیزوری خود نشتی اگزوز داشته باشید، متوجه بوی گاز در ماشین خواهید شد. مبدل کاتالیزوری اگزوز را تمیز می کند و بو را تمیز می کند، بنابراین اگر چیزی را بو کردید، می دانید که باید قبل از آن باشد.

عیب یابی و راه حل

حداقل می دانید از کجا شروع کنید. عیب یابی این مشکل برای یک فرد  کمی سخت تر است. اگر حس خوبی نسبت به صدای ماشین خود داشته باشید، هنگام نشت اگزوز متوجه صدای بلندتر اگزوز خواهید شد. چرخاندن موتور به شما شانس بیشتری برای شنیدن تفاوت می دهد.

یک اگزوز نشتی همچنین صدای ضربه زدن را در حین شتاب گرفتن خودرو ایجاد می کند. هر چه نشتی به موتور نزدیکتر باشد، صدای تیک تیک بلندتر می شود.

راه دیگر برای رفع این مشکل قرار دادن حوله روی لوله اگزوز است. حوله را طوری نگه دارید که از خروجی اگزوز بسته شود. همانطور که ماشین در حالت ثابت یا توقف است، ببینید آیا حوله با فشار زیاد می شود یا خیر. اگر نه، پس جایی نشتی دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *