چرا کولر پراید خنک نمیکنه


چرا کولر پراید خنک نمیکنه ؟ این سوال براتون پیش اومده حتما زمانی که خیلی گرمتونه و کولر ماشین رو میزنید اما باد مطلوبی بهتون نمیده . اما چه طوری میشه این مشکل رو رفع کرد و یک کولر خوب رو توی تابستون داشته باشید . با ما همراه باشید تا به بررسی این عوامل بپردازیم .

نشت فریون

فریون ماده شیمیایی است که هوای گرم را قبل از ورود به داخل ماشین شما خنک می کند. از آنجایی که سیستم های تهویه مطبوع امروزی می توانند بسیار ظریف باشند و برای کارکردن به مقدار مشخصی فریون یا همان گاز کولر نیاز دارند، نشتی در سیستم می تواند مشکل بزرگی باشد.

نشتی می تواند از شلنگ آسیب دیده، واشر شل یا فقط اتصال شل باشد. برای رفع این مشکل، باید قطعات نشتی را پیدا کنیم، آنها را تعمیر یا تعویض کنیم و سپس سیستم را با فریون شارژ کنیم.

تهویه مطبوع شما نیاز به شارژ مجدد دارد

حتی بهترین سیستم های تهویه مطبوع نیز می توانند در طی چند سال مقدار کمی از خاصیت خود را از دست بدهند، معمولاً به آرامی که هرگز متوجه تفاوت نمی شوند. و ممکن است هرگز متوجه نشوید که بیش از یک یا دو درجه تفاوت در دمای پایین تهویه مطبوع فعلی ماشین شما وجود دارد.

اما اگر متوجه شدید که سیستم تهویه مطبوع خودروی شما سرد نیست، ممکن است فریون پایینی داشته باشید. در واقع، یکی از رایج ترین دلایلی است که تهویه مطبوع خودروی شما آنطور که باید سرد نباشد.

تشخیص اینکه آیا سیستم تهویه مطبوع شما نشتی دارد یا نه به یک متخصص مراجعه نمایید تا آن را به دست آورید .

درب هوای ترکیبی شما گیر کرده است

هنگامی که ماشین خود را گرم می کنید، هوای گرمی که روی موتور شما می گذرد به داخل ماشین شما می رود. هنگامی که تهویه مطبوع ماشین خود را روشن می کنید و سعی می کنید ماشین خود را خنک کنید، چیزی به نام “درب هوای ترکیبی” روی سیستم تهویه شما می چرخد ​​تا هوای گرم وارد شده به ماشین شما را ببندد و هوای سرد سیستم تهویه مطبوع را باز کند. منفجر کردن

گاهی اوقات درب هوای ترکیبی گیر می کند، و وقتی گیر می کند، مهم نیست که بقیه سیستم تهویه مطبوع ماشین شما چقدر خوب کار می کند، هوای گرم دریافت می کنید.

تعمیر درب هوای ترکیبی اغلب به قطعات جدید نیاز ندارد، اما دسترسی به آن دشوار است، این قطعه در پشت داشبورد شما قرار دارد.

کمپرسور تهویه مطبوع درگیر نمی شود

قلب هر سیستم تهویه مطبوع یک کمپرسور است که وظیفه آن فشرده سازی فریون است. وقتی فریون بعداً منبسط می شود، بسیار سرد می شود. هوای دمیده شده در فلز پر از فریون سرد باعث سرد شدن سریع هوا می شود.

اگر کمپرسور شما کار نکند، هوا سرد نمی شود. و ممکن است کمپرسور شما به دلیل سطح پایین فریون، مشکل الکتریکی یا گرم شدن بیش از حد موتور کار نکند.

کندانسور مسدود یا شکسته

وظیفه کندانسور این است که گازهای فریون را دوباره به مایع تبدیل کند. اگر کندانسور توسط زباله مسدود شود یا آسیب ببیند، مبرد جریان نمی یابد. وقتی این اتفاق می‌افتد، هوای سرد یا حتی خنکی که از کولر گازی ما می‌وزد نخواهید داشت.

مشکلات برق

همچنین ممکن است دلیل بسیار ساده ای وجود داشته باشد که تهویه مطبوع خودروی شما سرد نیست و آن برق است. برخی از قطعات سیستم تهویه مطبوع شما، از جمله کمپرسور، الکتریکی هستند. و چیزی به سادگی یک فیوز سوخته می تواند باعث از کار افتادن آن شود.

اینجا در لس آنجلس، جایی که دمای هوا تقریباً در هر زمان از سال می تواند به سطح تابستان برسد، مهم است که تهویه مطبوع در ماشین شما همیشه کار کند. اگر متوجه شدید تهویه مطبوع خودروی شما سرد نیست حتما به باطری سازی مراجعه کنید تا در قدم اول سطح گاز کولر را بسنجد سپس اقدام به شارژ مجدد آن نمایید .

تقویت سیم اتصال بدنه در پراید 

یکی از راه های از بین بردن مشکل کولر در خودروی پراید تقویت سیم اتصال بدنه می باشد . 90 درصد مشکلات کولر با سیم اتصال بدنه برطرف می شود .

برای دیدن آموزش های بیش تر به بخش وبلاگ مراجعه نمایید . برای دیدن محصولات هم می توانید با ورود به بخش فروشگاه محصول مورد نظر خود را بیابید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *