چگونه چراغ های مات ماشین را شفاف کنیم


چراغ های جلو ماشین مات شده است

اگر متوجه شدید که نور ساطع شده از چراغ های جلوی شما بسیار کمتر از گذشته شفاف است، به احتمال زیاد وسیله نقلیه شما از چراغ های جلوی مه آلود رنج می برد. گاهی اوقات رانندگان همچنین متوجه می‌شوند که چراغ‌های جلوی آن‌ها نه‌تنها روشنایی بسیار کمتری دارد، بلکه نور مایل به زرد و تیره‌ای نیز در آن دیده می‌شود. این نیز در اثر مه‌گرفتگی چراغ‌های جلو ایجاد می‌شود.

دلیل مه گرفتگی چراغ جلو کمی علمی است. این روزها بیشتر لنزهای چراغ های جلو از پلاستیک ضخیم ساخته شده از پلی کربنات ساخته می شوند. برخلاف لنزهای شیشه‌ای که در خودروهای قدیمی استفاده می‌شد، این لنزهای پلاستیکی بسیار مقاوم‌تر و مقاوم‌تر در برابر خش هستند. با این حال، با گذشت زمان، هنگامی که این پلاستیک پلی کربنات در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد، لایه های بیرونی شروع به تجزیه و تحلیل می کنند. این تغییرات باعث می‌شود که لنزها نور آبی را از لامپ‌ها جذب کنند و باعث می‌شوند نور زرد و قوی‌تر ساطع شود. با این حال، خبر خوب این است که تمیز کردن چراغ های جلوی مه آلود نسبتاً آسان است.

هنگام تمیز کردن چراغ های جلو از چه محصولاتی استفاده کنیم

اکثر فروشگاه‌های لوازم خودرو حداقل یک یا دو محصول را عرضه می‌کنند که به طور خاص برای تمیز کردن لنزهای چراغ‌های جلو در مواقعی که در معرض اشعه ماوراء بنفش مه گرفته‌اند، طراحی شده‌اند. به دنبال محصولاتی باشید که به عنوان «کیت ترمیم چراغ جلو» یا «ترمیم لنز چراغ جلو» علامت‌گذاری شده‌اند. استفاده از این محصولات راهی ساده برای تمیز کردن چراغ های مه آلود خودروی شماست.

افرادی که نیاز به تمیز کردن چراغ‌های جلوی مه‌آلود دارند، در هنگام خجالت، چند گزینه دیگر نیز دارند که می‌توانند کار را انجام دهند. خمیر دندان و جوش شیرین می توانند پاک کننده های موثری برای تمیز کردن چراغ های جلو باشند. هر دو محصول به اندازه کافی ساینده هستند تا مه را بدون خراشیدگی یا آسیب رساندن به چراغ های جلو از بین ببرند. ترکیبات پولیش نیز ممکن است به اندازه کافی برای رفع آسیب اشعه ماوراء بنفش موثر باشند. به طور کلی، ارزش داشتن یک کیت تمیز کردن در گاراژ یا خانه خود را دارد!

چگونه چراغ های جلوی مه آلود را تمیز کنیم

برای تمیز کردن چراغ‌های جلوی خودرو به وسایل زیادی نیاز ندارید. در اینجا چند چیز وجود دارد که احتمالاً می خواهید در دسترس داشته باشید:

جوش شیرین یا خمیر دندان

پارچه های کهنه یا حوله

دستکش لاتکس برای پوست های حساس

آب برای شستشو

پاک  کننده متوسط

پاک کننده ملایم

بیایید نگاهی به مراحل لازم برای تمیز کردن چراغ های جلوی مه آلود بیندازیم.

1. سطح را از زباله ها تمیز کنید

قبل از شروع، باید مطمئن شوید که با یک سطح تمیز کار می کنید. چراغ های جلوی خود را با یک پاک کننده ملایم بپاشید و به آرامی هرگونه آلودگی، ذرات، حشرات مرده و مواد زائد جمع شده روی سطح را پاک کنید.

2. خشک کردن حوله

پس از تمیز کردن، سطح را با یک حوله یا پارچه خشک پاک کنید تا بدون رطوبت باشد

3. از ترمیم کننده چراغ جلو استفاده کنید

مقدار مناسبی پاک کننده که خمیر دندان و کمی جوش شیرین می باشد را به طور نسبتاً ضخیم روی لنزهای چراغ جلوی خود پخش کنید. اگر از جوش شیرین استفاده می کنید، ابتدا باید آن را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. بگذارید پاک‌کننده‌تان چند دقیقه روی لنز بماند تا کمی خشک شود.

4. پاک کننده را با فرچه مخصوص بمالید

با استفاده از حرکات دایره ای، سطح چراغ جلو را به آرامی با فرچه مورد نظر به حخالت دورانی بچرخانید. به یاد داشته باشید، پاک کننده ای که استفاده می کنید ساینده است، بنابراین مراقب باشید که به سطح پلاستیکی فرو نرود. هنگام دور زدن لنز، باید زردی یا مه آلود بودن آن را مشاهده کنید و در تمام بخش ها به صورت خودسرانه نریزید.

5. پاک کننده اضافی را پاک کنید

با استفاده از پارچه یا حوله تمیز، باقیمانده پاک کننده را از لنز خود پاک کنید. هر ماده سرسختی را که روی تکه های خشک شده با آب تمیز بپاشید و سپس با حوله خود جلا دهید تا خشک شود.

به همین سادگی. هنگامی که چراغ‌های مه‌آلود خود را تمیز کردید، باید فوراً متوجه افزایش دید و چراغ‌های روشن‌تر و سفیدتر شوید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *