رایج ترین مشکلات موتور ماشین


موتور با دور موتور نا منظم کار می کند 

هنگامی که موتور خودروهای بنزینی دچار تند و ناگهانی کار می شود، علت آن ممکن است به دلیل سیستم جرقه زنی یا سیستم مدیریت الکترونیکی یا خرابی برخی از سنسورها (مثلاً دور موتور در دقیقه) می باشد. . به طور کلی این ناهنجاری ها با چراغ هشدار خرابی موتور موجود در ابزار دقیق نیز نشان داده می شوند. اگر خودرو با سوخت دیزل کار می کند، مشکل می تواند ناشی از مشکلات انژکتورها، گرفتگی فیلتر دیزل یا سوخت تغییر یافته توسط رسوبات یا وجود آب باشد.

قدرت خودرو کاهش می یابد

اگر افت قدرت موتور را احساس کردید، ممکن است مشکلات به دلیل گرفتگی فیلتر بنزین یا فیلتر ذرات، خرابی واحد کنترل مدیریت الکترونیکی، معیوب بودن جریان سنج جرمی هوا، شکستگی دریچه می باشد. گردش مجدد اگزوز گاز) یا پمپ بنزینی که کار نمی کند. برای حل این مشکلات اما باید به کارگاه مراجعه کرد. اگر مشکل ناشی از نشتی در سیلندرهای روغن است که باعث کثیف شدن شمع ها و انژکتورها می شود، یا از کشش ضعیف تسمه تایم (یا زنجیر) که در نتیجه حرکت را از آن منتقل می کند، ناگزیر باید همین انتخاب را انجام داد. میل لنگ به کسانی که بادامک دارند تا تنظیم فازهای ورودی / فشرده سازی و احتراق / اگزوز را تغییر دهند و بر نظم عملکرد موتور تأثیر بگذارند. افت نیرو و بی نظمی در کارکرد موتور نیز می تواند ناشی از یک کلاچ بد تنظیم شده باشد یا کلاچ که در شرف از کار افتادن است، مشکلی که عموماً با سر خوردن آن پیش بینی می شود: وقتی پدال گاز غرق می شود، دور موتور بالا می رود اما ماشین دیر حرکت می کند (و در مقایسه با آن بسیار آهسته است. انتظار می رود) یا اصلا حرکت نمی کند. همچنین در این مورد نیاز به مداخله یک متخصص است.

ماشین در حین حرکت خاموش می شود

ماشینی که هنگام رانندگی ناگهان خاموش می شود یک ناراحتی بسیار جدی است. ممکن است به دلیل معیوب بودن سیستم الکتریکی، سیستم جرقه زنی یا سیستم سوخت رسانی یا حتی تغییر در بنزین یا گازوئیل باشد. در نتیجه، برای تشخیص اینکه کدام یک از این مشکلات منجر به خاموش شدن موتور می شود و سپس رفع آن، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید.

تجمع آب در سیلندر ماشین 

هنگامی که موتور بنزینی روشن نمی شود به دلیل تجمع مخلوط در سیلندر که شمع ها را خیس کرده است، ماشین آب گرفتگی می کند. این به ندرت در مورد خودروهای تزریقی مدرن صدق می کند، در حالی که در مدل های کاربراتوری قدیمی بسیار رایج است. درک این موضوع که علت آتش‌سوزی ناقص به دلیل این مشکل است، ساده است، زیرا شروع تلاش که در واقع، می‌تواند یک اصل احتراق را نیز ایجاد کند – با بوی شدید بنزین همراه است و به دنبال آن یک “پفک” در پایان می‌آید. در این مرحله اصرار بی فایده است، اگر نمی توانید شمع ها را جدا کنید، بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا خشک شوند. سپس برای مشتعل شدن آن، دریچه گاز را غرق کنید و در همان زمان استارت را فعال کنید.

ماشین به طور خودکار تعداد دورها را از حالت ثابت افزایش می دهد

افزایش خودکار تعداد دورهای ماشین در حالت ایستا می تواند ناشی از مشکلات مختلفی باشد. تنها موردی که می توان آن را عادی دانست، به این دلیل است که موتور پس از توقف طولانی مدت، به خصوص در فصل سرد، هنوز به دمای مطلوب کار نرسیده است.

اگر این علامت در هنگام گرما و در شرایط دیگر نیز رخ می دهد، باید به یک متخصص اعتماد کنید زیرا در موتور بنزینی علل این عیب را می توان به عناصری از سیستم سوخت که خارج از فاز هستند، مربوط به ورودی هوا از سیستم سوخت رسانی نسبت داد. واشر منیفولد، مشکل در سوپاپ ها یا سیستم توزیع، خروج احتراق از محل و در نهایت سوخت کثیف یا حاوی آب.

اگر با موتور دیزلی سر و کار دارید، استخدام مکانیک نیز توصیه می شود.

تسمه ماشین پاره شده است

تسمه شکسته است تعریفی است که باید جایگزین شود: یکی از تسمه های موتور شکسته است. تسمه ها توسط یک قرقره در انتهای محور محرک حرکت می کنند و حرکت را به قسمت های مکانیکی مختلف منتقل می کنند. خرابی سیستم زمان بندی – که خانه ها به طور کلی توصیه می کنند حدود 100000 کیلومتر جایگزین شوند، اما به دلیل ناهنجاری های مکانیکی مانند سایش یاتاقان های راهنما یا ناهماهنگی غیرمنتظره ممکن است زودتر خراب شود – می تواند باعث آسیب جدی مانند شکستن میل لنگ، پیستون ها شود. و دریچه ها با این حال، به راحتی نمی توان متوجه شد که تسمه تایم در شرف شکستن است، زیرا تقریباً در همه موتورها توسط یک میل لنگ محافظت می شود.

در عوض، به اصطلاح تسمه کمکی یا سرویس – پمپ آب، کمپرسور کولر، دینام و در خودروهای قدیمی‌تر نیز فن را به حرکت در می‌آورد – یک مسیر قابل مشاهده را دنبال می‌کند، بنابراین می‌توانید به سادگی با باز کردن کاپوت موتور حدس بزنید که خراب می‌شود یا خیر. . برای جایگزینی آنها باید به یک مکانیک تکیه کرد.

ماشین دود را پراکنده می کند

هنگامی که دستگاه دود را پخش می کند، علت آن گرم شدن بیش از حد موتور یا شروع آتش است که به نوبه خود بوی تند سوختگی ایجاد می کند.

گرمای بیش از حد، که معمولاً با روشن شدن چراغ هشدار مدار خنک کننده و با حرکت اشاره گر دماسنج نسبی به سمت درجه بندی های بالاتر پیش بینی می شود، به دلیل اختلال در عملکرد مدار است و همیشه با پراکندگی دود از محفظه موتور همراه است. هنگامی که با این وضعیت مواجه شدید، در اسرع وقت توقف کرده و موتور را خاموش کنید تا به واشر سرسیلندر آسیبی نرسد. سپس با گذاشتن سوئیچ جرقه زنی اما بدون استارت موتور، در صورت لزوم باید تهویه مطبوع را خاموش و گرمایش را به حداکثر روشن کرد تا مدار آن حرارت را از موتور خارج کند.

برای به دست آوردن نتیجه مشابه، کاپوت محفظه موتور نیز باید باز شود، مدتی صبر کنید بدون اینکه چیزی را لمس کنید تا سوخته نشوید و سپس بررسی کنید که آیا در مخزن انبساط مدار خنک کننده – معمولا شفاف و در یک طرف قرار می گیرد یا خیر. محفظه – سطح زیر شکاف است که حداقل را نشان می دهد. در این حالت، اما تنها پس از انتظار برای خنک شدن کامل موتور، می توانید درب باک را با دقت باز کرده و شارژ کنید.

در مواقع اضطراری از آب استفاده کنید. غیر متعارف است اما در مواقع اضطراری – یعنی اگر با مایع خنک کننده سفر نمی کنید، همانطور که اساساً عادی است – می توانید آب معمولی را نیز شارژ کنید. پس از بازیابی سطح، می توانید موتور را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا همه چیز به حالت عادی بازگشته است و مشکل فقط به این دلیل ظاهر شده است که سطح مایع خنک کننده برای مدتی بررسی نشده است. از طرف دیگر، اگر دما فوراً بالا رفت، باید موتور را خاموش کنید تا به کارگاه برسید، زیرا مشکل جدی است: خرابی پمپ آب، سوختن واشر سرسیلندر، معیوب بودن فن رادیاتور، شیلنگ ها یا رادیاتور آسیب دیده حتی اگر در در موارد اخیر، مشکل باعث ایجاد نشتی به وضوح قابل مشاهده در سطح جاده می شود.

اگر مطمئن هستید که کارگاه دور نیست، می توانید مسیرهای کوتاهی از جاده را طی کنید و به محض بحرانی شدن وضعیت توقف کنید، صبر کنید تا دما پایین بیاید و سپس تمام مراحل توضیح داده شده را تا رسیدن به مقصد تکرار کنید. در غیر این صورت باید با یک یدک کش تماس بگیرید.

در صورت وقوع آتش سوزی. شروع آتش سوزی که بر محفظه موتور تأثیر می گذارد – می تواند توسط اتصال کوتاه یا نشت بنزین ایجاد شود – باید با توقف فوری، دور شدن از ماشین و درخواست کمک مقابله شود. برای جلوگیری از تغذیه شعله، به هیچ وجه نباید کاپوت را باز کنید. از سوی دیگر، اگر این رویداد در حالی رخ داده است که قبلاً باز بوده است، توصیه می‌شود که در سمت مخالف خودرو (یعنی در طرف مقابل از جهتی که دود در آن پخش می‌شود) دور شوید و منتظر کمک باشید.

اگر یک کپسول آتش نشانی داخل هواپیما دارید و خطرات ایمنی خود را به دقت ارزیابی می کنید، می توانید خاموش کننده را با پرتاب های سریع و متناوب به سمت محفظه موتور هدایت کنید.

همین کار را می توان انجام داد اگر پراکندگی دود در محفظه مسافر رخ دهد، پس از شناسایی منطقه ای که دود از آن می آید.

اگزوز ماشین دود بیش از حد را پخش می کند

هنگامی که اگزوز دستگاه دود را پخش می کند، می توان فهمید که آیا موتور تحت تأثیر مشکلی قرار گرفته است یا خیر. پس از توقف در فصل سرد، یک دود غلیظ سفید می تواند از اگزوز خارج شود. در این حالت چگالش است که وقتی موتور به دمای کار بهینه می رسد از بین می رود.

با این حال، اگر این پدیده حتی با موتور داغ رخ دهد، مشکل به دلیل نفوذ مایع خنک‌کننده به محفظه احتراق است که ممکن است به دلیل آسیب‌دیدگی واشر سرسیلندر یا (و در موارد بسیار جدی‌تر) ترک خوردن مونوبلوک باشد. یا سر سیلندر حل این مشکلات نیاز به استفاده از مکانیک دارد.

هنگامی که اگزوز بخارهای آبی / آبی یا سیاه را پراکنده می کند، مداخله یک متخصص نیز ضروری است.

دود آبی که تقریباً همیشه همراه با بوی معمولی روغن سوخته ظاهر می شود، نشان می دهد که مقدار زیادی روان کننده وارد محفظه احتراق می شود. این پدیده که بدیهی است به افزایش مصرف روغن نیز دلالت دارد، ممکن است به دلیل شرایط نامناسب رینگ پیستون، آستر سیلندر و پیستون باشد، در صورتی که در هنگام شتاب رخ دهد، در حالی که اگر در هنگام کاهش سرعت ظاهر شود، نشان دهنده آن است که روانکار اضافی به دلیل بیش از حد است. بین ساقه ها و راهنماهای سوپاپ بازی کنید.

دود سیاه نشانه یک مشکل کمتر جدی است، اما باید توسط متخصصی حل شود که باید روی کاربراتوری که برای تنظیم کافی آن بسیار غنی است مداخله کند. با این حال، ناهنجاری ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلتر هوا نیز باشد، بنابراین با بررسی پیشگیرانه این قطعه می توان از مداخله در کارگاه جلوگیری کرد.

در نهایت، در موتورهای دیزلی، دود شدن – به رنگ تیره – ممکن است به دلیل احتراق نامنظم باشد، که ناشی از تحویل بیش از حد روغن دیزل از سیستم سوخت است.

ماشین با سیستم LPG مشکل دارد

مشکلاتی که یک سیستم LPG می تواند در خودرو ایجاد کند، از موتوری که با بنزین یا گاز کار نمی کند تا عملکرد نامنظم در دور آرام و سرعت های دیگر تا اینکه LPG در شتاب کمی کند است، وجود ندارد. به حداکثر توان برسد و در نهایت بیش از آنچه باید مصرف کند. تمام این مشکلات، همچنین با توجه به ظرافت سیستم گاز، باید با مراجعه به یک متخصص حل شود.

در واقع، آنها تقریباً همیشه به اجزای این سیستم منبع تغذیه نسبت داده می شوند، بنابراین می توان آنها را به لوله ها یا شیرهای برقی، به کاهنده ها یا به سیستم تزریق تنظیم شود، به سیستم الکتریکی به مخزن متصل کرد. .

علاوه بر این، برخی از خودروها نیز ممکن است از بی نظمی در عملکرد به دلیل زمان بندی توزیع و صندلی سوپاپ ها شکایت داشته باشند، اما تکامل مداوم موتورهای بنزینی در حال کاهش دامنه این مورد است. در اصل، این اشکالات ممکن است مربوط به برخی از مدل‌های طراحی نه چندان جدید باشد.

دمای آب همیشه بسیار بالاست

افزایش دما که توسط دماسنج داخلی نشان داده می‌شود، نشان‌دهنده توقف و باز کردن کاپوت برای بررسی هرگونه نشتی از سیستم خنک‌کننده است. اگر متوجه خروج مایع از رادیاتور شدید، باید سریعا به نزدیکترین کارگاه بروید یا بهتر است با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید. در مواقع اضطراری سعی کنید آب را به کاسه اضافه کنید تا موتور خوب خنک شود. در صورت افزایش مزمن دما، این احتمال وجود دارد که واشر سرسیلندر نیاز به تعویض داشته باشد، و این مورد از نظر اقتصادی سخت‌ترین مورد است. دلایل دیگر می تواند شکستگی ترموستات رادیاتور، گرفتگی خود رادیاتور یا خرابی پمپ آب به دلیل پروانه باشد.

برای خرید انواع تسمه تایم به وبسایت frkpower حتما سر بزنید . برای دیدن انواع قطعات ما به فروشگاه ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهسفارش های شمااطلاعات گارانتیحساب کاربریپیگیری سفارشات